صدای باشت گزارش میدهد؛ جاده پیچاب؛ وعدهای که عملی نشد جاده پیچاب در بخش مرکزی از توابع شهرستان باشت به یکی از چالشهای مهم این منطقه تبدیل شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت، احداث راههای مواصلاتی اعم از آزادراهها، بزرگراهها، راهآهن و غیره، یکی از مهمترین دلایل توسعهیافتگی در جهان است. […]
صدای باشت گزارش میدهد؛
جاده پیچاب؛ وعدهای که عملی نشد
جاده پیچاب در بخش مرکزی از توابع شهرستان باشت به یکی از چالشهای مهم این منطقه تبدیل شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت، احداث راههای مواصلاتی اعم از آزادراهها، بزرگراهها، راهآهن و غیره، یکی از مهمترین دلایل توسعهیافتگی در جهان است. شبکه زیرساختهای جادهای بهخصوص در مناطق روستایی که در درازمدت پایدار باشد و سازوکاری برای برآورد شاخص مهم و توجیه ورود سرمایه به آن نواحی است.
بعد از سقوط رژیم شاهنشاهی، یکی از دغدغههای حکومت جمهوری اسلامی ایران توسعه زیرساختهای روستایی بود که در این زمینه همواره دولتهای مختلف نگاهی به توسعه راههای روستایی داشتند و خدمات زیادی در زمینه راههای روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بهخصوص شهرستان باشت انجام شد؛ اما باتوجهبه گستردگی و توسعه روستاها این خدمات کافی نبود و همواره گلایههای مردمی را در پی دارد.
یکی از راههای مواصلاتی روستایی که همواره بهعنوان بزرگترین چالش مردم منطقه است، جاده پیچاب در بخش مرکزی از توابع شهرستان باشت است.
جاده پیچاب که از خروجی شهرستان چرام امتداد دارد به یکی از بزرگترین چالشهای مردم این منطقه تبدیل شده است. این جاده که تنها مسیر ارتباطی بین روستاهای اطراف و باشت مهمی شهرستان چرام است، در وضعیتی اسفبار قرار دارد. باوجود وعدههای مکرر مسئولان، این جاده همچنان شاهد حوادث نگرانکننده و مشکلات جدی برای رانندگان و ساکنان است.
اهالی منطقه پیچاب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت از وضعیت نامناسب این جاده گلایه کردند و گفتند: این جاده ۵ متر سالم ندارد و تمام مسیرهای آن پر از چالههایی با عمق ۳۰ سانتیمتر است که هر روز مجبوریم با خطر از این مسیر عبور کنیم.
رانندگان این مسیر ادعا میکنند: این مسیر در شبهای بارانی بهعنوان یک کابوس برای ما است و همواره ما باید ماهانه جلوبندی و زیربندی ماشینهای خود را تعویض کنیم.
این مسیر ارتباطی در سالهای گذشته شاهد تصادفات متعددی بود که برخی از آنها منجر به آسیبهای جانی و مالی شد. باوجود این، مسئولان قول دادند که این مسیر به طور کامل اسفالت و ایمنسازی شود. پروژه اسفالت این جاده سال گذشته بودجهای دریافت کرد، اما تنها بخشهای کوچکی به مقدار ۵ کیلومتر از آن تعمیر شد و اکثر قسمتها همچنان در وضعیت نامناسب قرار دارند.
اهالی پیچاب رانندگان از مسئولان درخواست دارند تا هرچه سریعتر به وعدههای خود عمل کنند و این جاده را به طور کامل اسفالت و ایمنسازی کنند. آنها میگویند: «ما تنها یک جاده ایمن و مناسب میخواهیم تا بتوانیم به زندگی عادی خود ادامه دهیم. لطفاً به فکر مردم منطقه پیچاب باشید»
در این راستا مدیر اداره راهداری و حملونقل جادهای شهرستان باشت با اشاره به فعالیتهای متعدد این اداره در حوزه روستایی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم خدمات بسیار خوبی در حوزه پیچاب آغاز شد و این خدمات در دولت چهاردهم همچنان ادامه دارد.
سید فرهاد حافظی در خصوص جاده پیچاب: مقدار ۱۰ کیلومتر در اولویت کاری این اداره قرار دارد.
حافظی در ادامه افزود: مقدار ۱۰ کیلومتر این مسیر ارتباطی برآورد هزینه شد و از طریق فرمانداری این شهرستان در حال رایزنی و پیگیری تأمین اعتبار آن هستیم که بهمحض تأمین اعتبار به مناقصه گذاشته خواهد شد.
وی در پایان گفت؛ این مسیر ارتباطی همواره از دغدغههای جدی مردم است که انشاءالله با تأمین اعتبار در آینده نزدیک شاهد برخورداری مردم عزیز از راه مناسب و ایمن هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت بهعنوان یکی از رسانههای پیگیری مطالبات مردم از تمامی مسئولان مربوطه درخواست میکند تا باتوجهبه اهمیت این جاده برای ساکنان محلی و رانندگان، اقدامات فوری برای بهبود وضعیت آن انجام دهند.