شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 4065 |
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ | ارسال توسط :
۰
7
ارسال به دوستان
پ

حسین فیروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که مهارت آموزان برخی مشاغل از جمله جوشکاری بطور ۱۰۰ درصد پس از گذراندن دوره آموزشی وارد بازار کار می شوند. وی بیان کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰هزار نفر در کشور آموزش های فنی وحرفه […]

حسین فیروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که مهارت آموزان برخی مشاغل از جمله جوشکاری بطور ۱۰۰ درصد پس از گذراندن دوره آموزشی وارد بازار کار می شوند.

وی بیان کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰هزار نفر در کشور آموزش های فنی وحرفه ای را در آموزشگاه های دولتی و خصوصی فراگرفتند.

فیروزی ادامه داد: شیوع کرونا از اواخر سال گذشته موجب کاهش سهم بخش خصوصی در ارائه آموزشهای فنی و مهارتی شد.

وی تصریح کرد: امسال ۴۵۰ هزار نفر در آموزشگاه های دولتی کشور مهارت آموزی را فرا گرفتند.

فیروزی اظهار داشت: ۱۳ درصد از اعتبارات حوزه آموزش کشور امسال برای مهارت‌ آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ ای در نظر گرفته شده است.

وی اعتبارات بخش آموزش فنی و حرفه ای کشور در سالجاری را ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

فیروزی افزود: اقتصاد کشور، امروز برای رشد و شکوفایی بیش از هر زمان دیگری به انسان توانمند نیاز دارد، باید ارزش افزوده بیشتری در بخش های صنعت ایجاد شود و انجام این کار تنها از انسان ماهر ساخته است.

وی ایجاد اشتغال پایدار را از برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری اعلام کرد و گفت: باتوجه به وجود صنایع پایین دستی در گچساران مهارت آموزی در گچساران ضروری است.

فیروزی گفت:  در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ مرکز آموزش دولتی و ۷۷مرکز بخش خصوصی به مهارت آموزی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه سازمان این آمادگی را دارد که برای ارتقا مهارت جویندگان کار آموزش‌های متناسب به نیاز بازار ارائه دهد گفت: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با بازار کار در رفع معضل بیکاری نقش مهمی دارد.

فیروزی افزود: سند توسعه مهارت کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد محلی و منطقه‌ای با توجه به ضرورت هدایت برنامه های مهارت آموزی  در حال آماده سازی است.

وی ادامه داد: ضروری است  همه امکانات دولتی و غیر دولتی برای اجرای این سند بسیج شوند.

فیروزی گفت: این سند بر مبنای تحلیل بازار مهارت مبتنی بر کسب و کار اشتغال، برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و پیش بینی نیازهای بازار کار و صنعت تدوین خواهد شد.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از مرکز فنی و حرفه ای گچساران بازدید کردند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید