شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 60646 |
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ | ارسال توسط :
۰
1
ارسال به دوستان
پ

ششمین مجمع سلامت شهرستان باشت باحضور مسولان استانی و شهرستانی درسالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت ،دکتر صادق شمشیری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در این جلسه پس از تبریک دهه فجر اظهار داشت:مجمع سلامت عامل مهم همدلی و هم‌اندیشی سایر ادارات و […]

ششمین مجمع سلامت شهرستان باشت باحضور مسولان استانی و شهرستانی درسالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت ،دکتر صادق شمشیری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در این جلسه پس از تبریک دهه فجر اظهار داشت:مجمع سلامت عامل مهم همدلی و هم‌اندیشی سایر ادارات و ارگان‌ها می‌باشد حوزه بهداشت و درمان به تنهایی نمیتواند اقداماتی در امور سلامت انجام دهد.
دکتر صادق شمشیری افزود :۲۵تا ۳۵ درصد را بهداشت و درمان می‌تواند انجام دهد و بقیه را سایر ادارات می‌توانند انجام دهند.
وی عنوان کرد :پیشگیری مهم‌ترین عامل در تامین سلامت جامعه است و افراد جامعه باید باید به فکر سلامت خود باشند و احساس مسئولیت کنند .مجمع سلامت به دنبال تحقق این هدف است.
وی خاطرنشان کرد : ارتقای سواد سلامت و بهبود سبک زندگی سالم مقوله مهم در تامین سلامت جامعه است و باید پیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بیان کرد :شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت جمعیتی در حدود ۲۳۲۴۴ نفر جمعیت دارد .دارای ۴مرکز سلامت است.مرکز سلامت شهری باشت،مرکز سلامت روستایی بوستان،مرکز روستایی چاه تلخ،مرکز روستایی آبدهگاه با چیزی معادل بر ۲۳ خانه بهداشت فعال می باشد ۲ پایگاه بهداشتی دارد .
وی ادامه داد :پایگاه بهداشتی ۲ نزدیک ۵یا ۶ ماهه افتتاح شده.
وی خاطر نشان کرد :عملکرد حوزه بهداشت و درمان با همکاری علوم پزشکی موفق به تحویل ۱باب خانه پزشک بلوکA در همین محوطه شبکه درمان شدیم.
خانه بهداشت‌هایی که افتتاح شدند نارگ‌موسی،نازمگون و چهارراه گشین بودند .
وی عنوان کرد :تحویل اورژانس ۱۱۵ چاه تلخ بود که روز گذشته افتتاحیه آن را داشتیم.تحویل موقت مجمتع پزشکان شهرستان را داشتیم.
وی تاکید کرد :این موارد پروژه‌های عمرانی شبکه بهداشت طی یک سال اخیر با ۱۰۰درصد پیشرفت تحویل شبکه بهداشت و درمان شدند.
وی ادامه داد :اجرای طرح پویش غربالگری دیابت و فشار خون همزمان با سراسر کشور در شهرستان برگزار شد و توانستیم با خدمات و همکاری سپاه‌پاسداران،بسیج و اداره تبلیغات توانستیم جمعیتی معادل بر ۱۶۵۴۶ غربالگری نمائیم و در اینجا جمعیت مورد هدف ما افراد بالای ۱۸ سال بود.
شمشیری افزود :ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به منطقه محروم و صعب العبور شهرستان که در این یک سال ما حداکثر توانستیم ماهی دوبار با منطقه پیچاب نیروهای بهداشتی را بفرستیم و خدمات رایگان ویزیت پزشک،دارو و مامایی و همه این‌ها را ارائه دهیم.
وی ادامه داد :جلسات شورای سلامت شهرستان باشت مصوباتی داشتند که مصوبات تا حد امکان اجرا شد یکی از مصوبات این بود که شرکت آبفا نسبت به تعمیر لوله‌های فاضلاب و کلرزنی و شکستگی اقدام کند که تا حدودی انجام شد.
وی ادامه داد :دفع زباله‌ها به صورت اصولی و بهداشتی انجام نمیشد که با کمک شهرداری باشت اقدام شد .
شمشیری عنوان کرد :مصوبه دیگر همکاری با اداره‌ی دامپزشکی در خصوص بیماری مشترک دام و انسان بود که به خوبی انجام شد .
وی گفت :با توجه به امحاء کردن ۲۱۰۰ مواد تاریخ مصرف گذشته از فروشگاه‌های شهرستان جمع آوری و بل روش ایمنی و اصولی بهداشتی دفع شدند.
وی تاکید کرد :بررسی‌های لازم در مورد کشتارگاه شهرستان انجام شد و اصولی که باید از لحاظ بهداشتی انجام میشد اقدام شد.
وی ادامه داد :با توجه به اینکه ایام محرم و تاسوعا و عاشورا را داشتیم همکاران ما فعالیت‌های خود در موکب‌ها را داشتند و نظارت بر موکب‌ها داشتند.
وی عنوان کرد :چند تا پلمب هم داشتیم که شرایط بهداشتی مناسبی نداشتند و وقتی توانستند مصوبات را اجرا کنند اقدام به بازکردن پلمب آن‌ها کردیم .
وی افزود :جلسات برون بخشی جوانی جمعیت را داشتیم.
وی ادامه داد :جلسات ما به صورت فصلی با حضور ریاست اداره بیمه سلامت برگزار میشد و در این جلسات مصوباتی برنامه‌ریزی شد و مصوبات کاملا اجرایی شد و نسبت به اینکه تشویق همکار‌های خودمان.
وی خاطرنشان کرد :مسابقه نقاشی در بین فرزندان پرسنل شبکه و پیاده‌روی کارکنان به مناسبت هفته جمعیت با محوریت سهم من از جوانی ایران انجام شد
وی ادامه داد : با توجه به اینکه جمعیت شهرستان باشت روبه نزول بود اما خوب لازم هست این را عرض کنیم نسبت به سال گذشته تعداد فرزندان متولد شده در شهرستان باشت نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.
شمشیری خاطرنشان کرد :برگزاری همایش پیاده روی خانگی و اهدای کارت هدیه به مبلغ یک میلیون تومان به ۲۶ خانواده بالای ۴فرزند و مادران زیر ۴۰ سال.
وی ادامه داد :تقدیر از بهورزانی که در روند فرزند آوری تلاشی مستمر داشتند .
وی افزود :برگزاری مانور زلزله با کمک هلال احمر و سایر ارگان‌ها
وی تاکید کرد :تقدیر از پزشکان به مناسبت روز پزشک در شهرستان انجام شد

سیدعلی رجایی منفرد دادستان شهرستان باشت پس از تبریک مبعث پیامبر و دهه فجر در این جلسه اظهار داشت: چیزی که کشور ما فراگیر شده بحث روحی و روانی است.
رجایی منفرد افرود :چیزی که در جامعه کم داریم همان اخلاقیات است اخلاق پزشکی ورسالت پزشکی حکم می کند بیماری که وارد هر مرکز پزشکی شد که پزشک به بیمار خدمت کند و در زمان کرونا هم همین اثبات شد و همین حالا هم در حال جهاد هستند.
وی عنوان کرد :تبیین عملکرد باید برای مردم باشد و اگر مشکلی باشد باید توسط مسئولین حل شود .
وی با اشاره به استعداهای باشت افزود : اما با همه این‌ها شهرستان باشت محروم است پزشک و پرستاری که به اینجا می‌آید باید در رفاه باشد و از لحاظ روحی و روانی کامل باشد تا طبابت کند.
وی عنوان کرد :نیروی خدماتی و شرکتی وقتی چند ماه حقوق دریافت نکند از لحاظ سلامت روانی دچار مشکل می شود این‌ها باید حل شود و مسئولین باید این دغدغه ها را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد :در دستگاه قضا چیزی که برای من و سایر همکاران مهم است بحث سلامت و بهداشت است و اینجا جای تعارف ندارد.
وی ادامه داد :در بحث ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات که هم شبکه بهداشت و هم اداره دامپزشکی به عنوان ضابط دادگستری در این مسائل معرفی کرده .
وی ادامه داد :مامورین شبکه بهداشت گاهی تهدید میشوند از سایر نهادها کمک بگیرید که ان‌شاءالله این مشکل حل شود .
دادستان شهرستان باشت با اشاره به دخالت در امور پزشکی گفت :بحث دخالت در امور پزشکی نیز شیوع دارد الان افرادی در قالب آرایشگری کار پزشک متخصص را انجام میدهند .
وی ادامه داد :به نهادهای نظارتی گفتم این مکان‌ها با مدرک شناسایی شوند .
وی عنوان کرد :اول باید برای مردم فرهنگ سازی شود که نباید به این افراد مراجعه شود و دوم اینکه این افرادی که در فالب آرایشگری‌ها اقدام به این کارها می‌کنند شناسایی شوند .

دبیرکارگروه سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه بویراحمد گفت: نرخ باروری در شهرستان باشت نسبت به یقیه شهرستان بهتر است . حسن هدایت نیا افزود : خانواده های در بحث فرزند اوری نیاز به اموزش و اطلاع رسانی دارند وی در ادامه با اینکه ۵ میلیون نازا در سطح کشور وجود دارد که نیازمند این است تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند زیرا هزینه ناباروی و نازایی بسیار گران و سنگین است .

دبیرکارگروه سلامت از سیاسی کاری در حوزه سلامت انتقاد کرد و از سیاسیون خواست که دست از سر سلامت و درمان استان بردارند .
هدایت نیا در ادامه درباره حوزه اسیب های اجتماعی و سایر ادارات و نهاها به ایراد پاره ای از مشکلات این حوزه ها پرداخت و خواستار تعامل ادارات برای کاهش و حل این مشکلات شد .
در پایان از ادارات فعال عضو مجمع سلامت شهرستان باشت تجلیل شد ،

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید