شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 2177 |
تاریخ انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۵:۱۰ | ارسال توسط :
۰
5
ارسال به دوستان
پ

آنچه در نشست شورای برنامه ریزی باشت گذشت+تصاویر نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۳۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال اعتبار از محل درآمدهای نفت، بودجه متوازن و استانی برای تکمیل طرح‌های عمرانی این شهرستان بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت غلام رضا […]

آنچه در نشست شورای برنامه ریزی باشت گذشت+تصاویر
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۳۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال اعتبار از محل درآمدهای نفت، بودجه متوازن و استانی برای تکمیل طرح‌های عمرانی این شهرستان بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت غلام رضا تاج گردون روز جمعه در کمیته برنامه ریزی باشت اظهار داشت: از این میزان اعتبارات ۱۷۷ میلیارد ریال از محل متوازن، ۴۰ میلیارد ریال از محل استانی و ۱۵ میلیارد ریال از محل نفت تأمین شده است.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار عمرانی در قالب ۲۸ برنامه بین ۲۳ اجرایی این شهرستان توزیع شد.
تاجگردون تصریح کرد: این اعتبار در ۱۷ فصل برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در اختیار دستگاه‌های اجرایی این شهرستان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این میزان اعتبارات برای اجرای ۶۳ طرح عمرانی در مناطق مختلف این شهرستان در نظر گرفته شده است.
تاجگردون افزود: ۲۷ میلیارد ریال اعتبار امسال از محل ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده به ورزش این شهرستان اختصاص یافته است.

وی ابراز کرد: اولویت اصلی در توزیع اعتبارات امسال تکمیل پروژه‌های شاخص و اجرای طرح در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این شهرستان است.
تاجگردون اظهار داشت: اعتبار اختصاص یافته به مراتب در طول سال از محل‌های مختلف افزایش خواهد یافت.
تاجگردون گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای طرح‌های این شهرستان پیشنهاد شده که از این میزان ۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی رودخانه باشت و ۶۰ میلیارد ریال به اجرای طرح فاضلاب باشت در نظر گرفته شده است.
فرماندار باشت نیز در این نشست گفت: حوزه‌های آب، کشاورزی، راهسازی و توسعه شهری و روستایی بیشترین اعتبارات عمرانی را دریافت کردند.
سید مسعود حسینی افزود: ۶۱ طرح عمرانی در زمینه‌های گوناگون در مناطق شهری و روستایی این شهرستان هم اکنون در دست اجراست.
وی اظهار داشت: بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال، سال گذشته از اعتبارات استانی و ۲ درصد نفت به طرح‌های در دست ساخت شهرستان باشت اختصاص یافته بود.
حسینی، ساماندهی پارک ساحلی، مصلی، مجتمع ادارات، آبرسانی به روستاهای باشت، راه باشت- چرام، راه روستایی پبچاب را از مهمترین طرح‌های در حال اجرای این شهرستان ذکر کرد.
وی با ابراز نگرانی روند اجرای طرح مجتمع ادارات شهرستان گفت: ۲ سال متولی اعتبار به این طرح اختصاص داده می‌شود ولی پیشرفتی در روند اجرای این طرح تاکنون مشاهده نشده است.
حسینی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافت که از سوی دستگاه متولی جذب نشد.
وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات ملی از مدیران کل استان بطور مستمر پیگیری و در مبادله موافقت نامه براساس اعتبارات توزیع شده دقت و بموقع اقدام کنند.
شهردار باشت نیز گفت: اعتبارات باید طوری تعیین شود که عملیاتی و تحقق پیدا کنند.
لطف الله موسوی، خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علیرغم اینکه مطمئن هستم که در توزیع اعتبارات عادلانه عمل می کنید اما در نشست چند روز پیش شهرداران و شوراها که با حضور استاندار در یاسوج برگزار شد نوک پیکان انتقادها بودید پس هرموقعی اینطور مورد هجمه قرار می گیرید منطقه خود را دریابید زیرا فرصت ها زود می گذرد و بگذارید هر کس هرچه می خواهد بگوید.
وی بیان کرد: با وجود اینکه اعتبارات سال ۹۷ تمام شده و مهلت تحویل اسناد خزانه به پایان رسیده ولی خیلی از اعتبارات شهرستان باشت جمع نشده است پس سعی کنید اگر مسئول اداره ای نمی تواند پول خود را جمع کند بابت بخشی از بدهی آنها به شهرداری پرداخت شود و یا مطالبات پیمانکاران داده شود زیرا اعتبارات به سادگی اختصاص داده نمی شود که به خزانه بازگردد.
وی در خصوص مجتمع ادارات شهرستان باشت نیز خطاب به تاجگردون گفت: وضعیت مجمتع ادارات در ۱۳ سال گذشته مشخص نشده است که انتظار می رود هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان باشت با اشاره به جمعیت۵۰درصدی روستاهای این شهرستان گفت: با توجه به قدیمی بودن خانه های بداشت این شهرستان بهاین مقوله توجه ویژه شود.
فرشاد رستمی اعتبارات پیش بینی شده برای حوزه بهداشت و درمان باشت را خوب ارزیابی کرد.
محمد علیزاده رئیس اوقاف و امور خیریه باشت نیز در این نشست خواستار اختصاص اعتبار برای توسعه زیرساخت های گردشگری در بقاع متبرکه شاخص این شهرستان شد.
وی از نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برای توجه به مساجد و اعتبار در نظر گرفته شده قدردانی کرد.
سعید محمودی رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی باشت نیز خواستار اعتبار برای مجتمع فرهنگی و هنری باشت شد.
شهرستان ۲۳ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای خبر/

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید