جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 63977 |
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲ | ارسال توسط :
۰
1
ارسال به دوستان
پ

جلسه شورای اداری شهرستان باشت با موضوع برنامه ریزی مراسم سوگواری شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه برگزار شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت، نادرگرامی فرماندار باشت در این جلسه بعد از تسلیت بابت شهادت رئس جمهور و هیئت همراه اظهار داشت: صانحه ای که رخ داد و رئیس جمهور مردمی،جهادی و انقلابی […]

جلسه شورای اداری شهرستان باشت با موضوع برنامه ریزی مراسم سوگواری شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت، نادرگرامی فرماندار باشت در این جلسه بعد از تسلیت بابت شهادت رئس جمهور و هیئت همراه اظهار داشت: صانحه ای که رخ داد و رئیس جمهور مردمی،جهادی و انقلابی که زمان را طول مدیریت در دولت خسته کرده بود و به آن درجه ای که میخواست یعنی شهادت در طول خدمت رسید .
گرامی افزود: در همان ساعات اولیه که حادثه اتفاق افتاده بود مقام معظم رهبری با همان روحیه و امیدآفرینی،امیدی دادند که مردم عزیز ایران دلواپس و نگران نباشند و هیچ خللی در امور کشور ایجاد نمیشود همینطور هم هست و همه پای کار انشاءالله .
وی عنوان کرد :تا آخر هفته در کشور عزای عمومی در کشور اعلام شده است و چهارشنبه نیز تعطیل رسمی شد و خیلی از کشورها حتی آمریکا هم عرض تسلیت داشتند.
گرامی با توجه به حضور پرشور مردم در مراسم دیروز در شهر باشت تصریح کرد :مردم باشت در مراسم دیروز سنگ تمام گذاشتند انشاءالله برنامه ای داریم که فردا عصر اگر صلاح بدانند ساعت ۵ برنامه ای در خیابان اصلی همزمان با مراسم تشییع حضرت آیت الله رئیسی و هیئت همراه ایشان داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد؛ دولت در ساعات اولیه تشکیل جلسه دادند و مقام معظم رهبری بر اساس ماده ۱۳۱ قانون اساسی معاون اول را به عنوان مدیریت قوه مجریه تایید کردند تا بنابر قانون ظرف حداکثر ۵۰ روز انتخابات برگزار شود.
وی با اشاره به تاریخ انتخابات افزود:روسای قوا به این نتیجه رسیدند که در ۸ تیرماه انتخابات برگزار شود.
گرامی عنوان کرد:یکی دو روز مراسم عزاداری در سطح شهر را داریم یعنی استارت کار باید از همین امروز باشد و درفرصت ۳۷ روزه باید یک انتخابات ریاست جمهوری را در سطح کشور برگزار کنیم و می طلبد همه دستگاه های اجرایی مثل انتخابات اسفند پای کار باشند که این انتخابات هم ریاست جمهوری است و سطح آن بالاتر از مجلس است و انشاءالله همه مدیران پای کار برای برگزاری انتخابات پرشوری که مجدد در ایران داشته باشیم.

حجت‌الاسلام امید گنجه ای امام جمعه باشت در این جلسه بعد از تسلیت بابت این ضایعه بزرگ اظهار داشت: این اتفاق تا سطح دنیا مردم را متاثر کرد و یک چهارم مردم دنیا دولت‌هایشان از غرب تا شرق عالم عزای عمومی اعلام کردند و با مردم ایران همدردی کردند.
حجت الاسلام گنجه ای درباره شخصیت شهید آیت الله رئیسی عنوان کرد: شخصیت شهیدآیت‌الله رئیسی یک شخصیت قابل الگوگیری هم در زمان حیاتشان و هم در دوران شهادتشان و همانطور که در شهادت حاج قاسم سلیمانی گفتیم شهید سلیمانی برای دشمن خطرناک تر از حاج قاسم سلیمانی در زمان حیاتش است امروز شهادت شهید آیت الله برای نظام و کشور ما بسیار پر خیر و برکت خواهد بود از این جهت که این مشی و رفتار بعد از شهید رجایی داشت به فراموشی سپرده میشد ولی در دولت ایشان و بلاخص شخص ایشان این مشی احترام و سرکشی به مردم را دوباره زنده کردند.
وی در ادامه گفت: در عرض ده روز سه استان قم ،مازندران و آذربایجان شرقی را رفتند اخیرا محافظ گارد رئیس گارد حفاظت ریاست جمهوری به یکی از علما که با رهبری ارتباط داشتند که شما از رهبری بخواهید که آقای رئیسی کمی استراحت کنند.
وی افزود:این سیره در واقع یک رئیس جمهوری است که عاقبتش به شهادت ختم شد و قابل الگوگیری است.
خطیب جمعه باشت تصریح کرد :همانطور که در قرآن خداوند می‌فرماید حضرت ابراهیم یک ملت بود شهید رئیسی هم یک ملت بود هم شخصیت شهید رجایی یعنی کارکردن برای مظلومین و محرومین و مستضعفین و هم مظلومیت شهید بهشتی را داشت.
وی ویژگی دوم شهید رئیسی را اینگونه توصیف کرد: سیاست و دیانتش عین هم بود نه اینکه سیاست یک شی و دیانت شی دیگری و این ها در کنار هم باشند نه یک شی بود با دو عنوان مثل ما که هم فرزند هستیم و هم پدر
امام جمعه باشت با اشاره به سخنی از امام علی (ع) عنوان کرد :حضرت علی(ع) می‌فرماید:در زمانی داریم زندگی می‌کنیم که بیشتر مردم نیرنگ‌ و دروغ را زیرکی و زرنگی می‌دانند و نادان هایی که هر حیله‌ای را در سیاست به کار می‌برند و اجرا می‌کنند .در صورتی که حضرت علی حاضر نشد سیاست را بگیرد و دیانت را فدای آن کند.
شخصیت آیت الله رئیسی نیز همینگونه بود.
حجت الاسلام گنجه ای با اشاره به مناظرات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰خاطرنشان کرد:شما دیدید در مناظرات شهید با اینکه قاضی القضات بود و ریزترین مسائل افراد را می‌دانست ولی وقتی عده‌ای ناجوانمردانه می گفتند آقای رئیسی سندروم تغییر پست را دارید و از کجا معلوم همین رئیس جمهوری را هم ول نکنید و سراغ پست دیگری بروید حالا شخصی که این را می‌گفت قطعا شهادت در ذهنش نبود با این وجود ایشان در جمع سکوت میکند و میگوید من چیزایی میدانم منتها دیانت و تقوای من اجازه نمی‌دهد این‌ها را بیان کنم.

پوران پور, [۲۱.۰۵.۲۴ ۲۳:۲۸]
وی افزود :آن نیرویی که حضرت امام (ره) درصدد بود با تشکیل انقلاب آن ها را تربیت کند و به مسئولیت برساند امثال شهید رجایی ،شهیدبهشتی و شهید رئیسی بود که حاضر نبودند دینشان را فدای سیاستشان کنند.
وی عنوان کرد :اقای رئیسی تا سه روز پیش با توجه به گستردگی مسئولیت و زیر مجموعه ایشان قلمشان و امضاشان نافذ بود و یک نفسی بود و خوش‌ به حال شهید رئیسی که ذره ای درنگ نکرد که تقوا و خدا را زیر پا بگذارد برای ۴ روز …
گنجه ای تصریح کرد:لحظه ای در این ۲ سال و ۹ ماه ذره ای از راه ولایت تخطی نکرد.
وی تاکید کرد :شهادت چون حقانیت دارد حقانیت آیت‌الله رئیسی را مشخص کرد.
وی افزود :سایر افرادی که در این واقعه از بین ما رفتند نیز همینگونه بودند
امام‌جمعه باشت عنوان کرد :حضرت ایت الله آل هاشم یک شخصیت بسیار بزرگی داشت هم نزد رهبر انقلاب هم نزد مردم آذربایجان و هم به لحاظ خانوادگی،خانواده بسیار بزرگی بودند و اهل فقاهت و علم و اجتهاد بودند و هم از لحاظ پذیرش و سلوک مردمی ایشان زبانزد بود عضو شورای سیاست گذاری بود و جز ۷ نفری بود که احکام ائمه جمعه را با وجود اینکه نماینده مقام معظم رهبری بود ولی تنها نماینده مقام معظم رهبری بود که عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بود.
وی خاطرنشان کرد:دکتر امیر عبداللهیان با وجود اینکه دیپلمات بود بیشتر حواسش به میدان بود شخصیت بودی به خاطر اعتقاداتی که داشت و همسو و همکار شهید سلیمانی بود و شخصیت بی نظیری بود دیانت اصول راسخ و سیاست را در کنار هم داشت نه اینکه از مبانی خود کوتاه بیاید و خداوند نیز به وی عزت داد که هم وزیر شد و هم عزت بالاتری داد که شهید شد.
وی در ادامه افزود:امیرالمومنین می فرماید ما از خداوند درجات شهدا را می خواهیم.در اجلاسیه هم خدمت شما عرض کردم وقتی امیرالمومنین این را می فرماید قبلش از اخلاص حرف میزنند چون اخلاص یعنی صداقت در کردار و عمل.

وی تصریح کرد :یکی از عنوان هایی که باعث میشه انسان به این مقام برسد اخلاص در عمل است که خداوند می ‌فرماید هر کسی اخلاص در عمل داشته باشد خداوند وی را به مقام شهدا و منازل شهدا می رساند.
وی افزود :یاد و نام استاندار فقید آذربایجان شرقی دکتر رحمتی که ایشان هم خادم الرضا بود.وزیر فقید امور خارجه و رئیس جمهور ما خادم الرضا بود و خادم الرضا بودن یعنی خادم دین بودند و برای دین دل می‌سوزاندند نه برای دنیا و این عمر محدود.
خطیب جمعه باشت در انتها گفت :امروز یک تابلو یک جهتی داریم به اسم شهید آیت الله رئیسی و عملکرد ایشان و درس گرفتن از اعتقاد ایشان و اینکه سیاست و دیانتشان یکی بود.اگر میخواهید روح شهید آیت الله رئیسی شاد بشه ما و شما عزیزان که در مجموعه دولت هستید قطعا بیش از بیش کار کنید اگر قبلا کار می کردید که کار می کردید امروز ۲ برابر کار کنید بخشی از ایم باید برای هدفی که در ذهن آیت الله رئیسی بود باید برای اون کار کنیم و قلب ایشان را شاد کنیم که با شهید شدن ایشان آن چراغ پرفروغی که راه و مسلک ایشان داشت انشاءالله پرفروغ تر بشود .

سید رضا حسینی شهردار باشت در این جلسه بعد از تسلیت بابت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه اظهار داشت: این ضایعه ملت ایران را به معنای واقعی کلمه عزادار کردند.
سید رضا حسینی افزود: به همین مناسبت شهرداری باشت حسب وظیفه دینی و جهت ادای دین به شهدای عزیز اقدام به نصب بنر و پرچم سیاه در سطح شهر داشت و سطح شهر را سیاه پوش کردیم
وی تصریح کرد :از طرفی به عنوان میزبان جلسه ای را فردا چهارشنبه راس ساعت ۵ جهت عزاداری و سینه زنی به مناسبت بزرگداشت این شهدای عزیز تدارک دیدیم.
حسینی مکان حرکت و تجمع جلسه فردا را اینگونه تشریح کرد :مکان حرکت از چهارراه کتاب به سمت محل برگزاری مراسم که پارکینگ شهرداری در مرکز شهر است .
وی در پایان گفت :از همینجا از همه مردم عزیز و شریف و شهید پرور شهرستان باشت و همه ادارات و نهادها جهت تقدیر از خدمات ارزنده و بی نظیر این رئیس جمهور و دولت خدمت گزار در این جلسه حضور پررنگی داشته باشند.
پایان پیام/

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید