جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 63635 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ | ارسال توسط :
۰
1
ارسال به دوستان
پ

با حضور امام جمعه انجام‌ شد: تجلیل از مربیان و مدیران عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت در مراسمی با حضور حجت الاسلام امید گنجه ای امام جمعه حجت‌الاسلام علی مجاهدی نسب مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ، جانشین و کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه باشت از مربیان و مدیران […]

با حضور امام جمعه انجام‌ شد:

تجلیل از مربیان و مدیران عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت

در مراسمی با حضور حجت الاسلام امید گنجه ای امام جمعه حجت‌الاسلام علی مجاهدی نسب مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ، جانشین و کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه باشت از مربیان و مدیران عقیدتی سیاسی بسیج این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت ، حجت الاسلام علی مجاهدی نسب مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت اظهار داشت: همانطوری که استحضار و اطلاع دارید این روزی که مناسبت گرفتیم به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج است.
حجت‌الاسلام علی مجاهدی نسب ادامه داد: عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج دو وظیفه ذاتی دارد و آن نظارت ذاتی بر افکار و عقاید پرسنل و مجموعه سپاه و بسیج و خط دهی و شکل دهی به خط و مشی که در سپاه و بسیج وجود دارد این وظیفه ذاتی است این وظیفه و رسالتی ماموریتی که دارد به عنوان یک بال مثل حافظت اطلاعات در کنار و در خدمت فرماندهی محترم باشد و همان وظیفه پیش برندگی سپاه و بسیج را تحقق ببخشند و این وظیفه و ماموریت ابلاغی حوزه نمایندگی است .
وی عنوان کرد :من نکاتی را خدمت شما جهت استحضار عرض میکنم در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۸۵ جلسه هدایت سیاسی ،نشست روشنگری حالا چه در بحث عقیدتی باشد چه در بحث سیاسی باشد هم در خود ناحیه هم حوزه های مقاومت هم پایگاه‌های مقاومت هم ادارات مختلفی که خود حقیر میرفتم این ماموریت هم که برنامه ابلاغی ما بوده چون منتهی به پایان سال یعنی ۱۱ اسفند( انتخابات ) می‌شد ما یک برنامه ریزی کردیم مربیان عقیدتی ما که عمدتا از طلاب و روحانیون هستند در مساجد در مدارس حضور پیدا کنند.
وی افزود :که آخرینش برای اجلاسیه بود
ما در اجلاسیه ای که گذشت روحانیون ما نسبت به بقیه شهرستان ها فعال تر بودند به مدارس برای تبلیغ و تبیین رفتند کمااینکه این موارد را در شهرستان های دیگه این موارد را نداشتیم اگر داشتیم بسیار محدود و کم بوده.مربیان عقیدتی ما این رسالت را بر عهده گرفتند و در سال گذشته ۱۸۵ جلسه در این راستا برگزار شد در مدارس ،مساجد ،یادآوری
در راستای ماموریت نمایندگی برگزار شد
وی با اشاره به عملکرد روشنگری سپاه و بسیج در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد :در سال ۱۴۰۱ که فتنه مهسا امینی و فتنه زن،زندگی و آزادی بود ۳۱۱ جلسه در این راستا برگزار کردیم و میدانید فتنه مهسا ۲۵ شهریور شروع شد و در این ۶ ماه پایان سال ۳۱۱ جلسه برگزار کردیم این آمار را به قطعیت اعلام میکنم در کشور نظیر ندارد.
حجت‌الاسلام‌مجاهدی نسب خاطرنشان کرد :در حال حاضر میتوانیم با افتخار اعلام کنیم حوزه نمایندگی شهرستان با توجه به همکاری هایی که عزیزان دیگر معاونان دیگر،فرماندهان حوزه مقاومت داشتند در استان مثل یک شمش طلا می‌درخشد.
وی با توجه به اجلاسیه شهرستان باشت عنوان کرد :اجلاسیه‌ای که برگزار شد تجلی و تبلور تمام تلاش عزیزان بود.
وی عنوان کرد :هفته عقیدتی سیاسی از ۸تا ۱۲ اردیبهشت بوده اما چون همان هفته مصادف با اجلاسیه شهرستان و هفته بعد آن خستگی و مرخصی بعد از آن بود و خود جلسه ای داشتم موکول شد به این روز و امروز جلسه را برگزار کردیم.
وی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت و جایگاه شهید مطهری خاطرنشان کرد :شهید مطهری زمان شناس بودند تمام کتاب‌ها و آثاری که از ایشان به جا مانده و می بینید در همان موقع که جامعه ایران نیاز به تن کتاب یا مقاله یا شبهه زدایی داشت شهید مطهری آن کار را انجام داده برای مثال وقتی کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام را شهید مطهری را تالیف میکند گروه‌های ناسیونالیسمی و پان ایرانیسم در کشور ما دنبال این بودند که بین ایران و اسلام فاصله بیندازند و شهید مطهری کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام را نوشت که خیلی کمک کرد.
وی عنوان کرد :همان مکتبی که شهید مطهری و دیگران زحمت کشیدند راه و روشی برای سپاه و بسیج شده است که نشات از منش شهدا میگیرد و منش شهدا از منش عاشورا نشات میگیرد
وی با اشاره به افتخار سپاهی و بسیجی بودن تصریح کرد :به خود می بالیم بسیجی هستیم
حضرت آقا یک ماه بعد از رسیدن به رهبری فرمودند :قوام و شخصیت سپاه به معنویت سپاه است
و در جمله دیگری در همان سال فرمودند: نباید هیچ افت روحی و معنوی در سپاه ایجاد شود این نشان میدهد که اساس کار سپاه معنویت سپاه است.

حجت الاسلام امید گنجه ای امام جمعه باشت در این جلسه اظهار داشت:بعد از ریاست جمهوری از حضرت اقا سوال شد که اگر شما نمیخواستید رئیس جمهور بشید یا نتوانستید رئیس جمهور بشید چیکار میکنید ایشان فرمود من میروم در یک گروهان مرزی در زابل و اونجا کار عقیدتی سیاسی انجام میدهم.

حجت الاسلام گنجه ای تصریح کرد :یعنی برخلاف تصوری که در بخشی از حوزه است میگویند ما وارد کار اداری و عقیدتی نشیم مقام معظم رهبری میتوانستند با توجه به اینکه مجتهد بودن بگویند میروم قم مشغول به درس خارج یا در یک روستا مبلغ میشوم اما فرمودند مسئول عقیدتی سیاسی در مرز زابل میشوم و این خیلی مهمه یعنی افق و زاویه دید ما با رهبر انقلاب متفاوت است.
وی عنوان کرد :لذا یکی از کارهای پربرکت همین است.تصور کنید در سپاه عقیدتی سیاسی نبود قطعا سپاه جایگاه امروز را نداشت و کم کم بسیاری از مسائل به فراموشی سپرده میشد لذا باید قدر این مجموعه را بدانیم.
خطیب جمعه باشت با اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری در هفته عقیدتی سیاسی خاطرنشان کرد:یکی از نکاتی که رهبری در دیدار با گروه‌های مختلف نظامی در هفته عقیدتی سیاسی تاکید داشتند حفظ معنویت سپاه بود و چون سپاه ماموریتش حفظ انقلاب است این معنویت برای آن مهم است.
وی ادامه داد :عقیدتی سیاسی با یک معنا یعنی پیوند دین و سیاست یعنی سیاست ما از دین ما جدا نیست.در مجامع علمی بر جدایی دین از سیاست کوبیده شده اما اگر به تعدادی از آیات قرآن و سیره پیامبر نگاه کنیم می‌بینیم که سراسر قرآن و سیره پیامبر این بود که علاوه بر اینکه برای رشد معنوی بندگان خدا و اصحابشان تلاش میکردند برای تشکیل حکومت هم تلاش میکردند.
گنجه ای با برشمردن آیاتی از قرآن عنوان کرد:در آیه ۲۵ سوره حدید می فرماید ما پیامبرانمان را با دلایل روشن با کتاب فرستادیم و هدف اقامه عدل و قسط بوده است این آیه مشخص است اگر پیامبر تبلیغ کند و مدیریت دست پیامبر نباشد این عدل و عدالت هم محقق نخواهد شد
در سوره ۱۵۷ اعراف میفرماید :هدف از آمدن پیامبران و ارسال کتاب آن سختی ها و زنجیرهایی که بر پای بندگان خدا بود، بردارد که این هم در سایه حکومت است.
در قرآن داریم که حضرت سلیمان وقتی میخواهد دعا کند میفرماید یعنی به من فرمانروایی عطا کند.
وی افزود :و امرهم شورا بینهم به همان مشورت در لایه های مختلف حکومت اشاره دارد مجامع مشورتی که در نظام داریم شورای عالی امنیت ملی،مجلس شورای اسلامی،مجمع تشخیص مصلحت این ها همه منشعب و منتخذ از این آیه هستند.
وی تصریح کرد :آیه معروف یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا أَطیعُوا اللَّهَ وَأَطیعُوا الرَّسولَ وَأُولِی الأَمرِ مِنکُم ۖ فَإِن تَنازَعتُم فی شَیءٍ فَرُدّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسولِ اطاعت از خدا و رسول و اولی الامر یک مسئله سیاسی است ولی مترتب از ایهاالذین امنو یعنی عقیده و دین شده و این ها از هم جدا نیستند.
یکی از برکات عقیدتی سیاسی ها در همه مجموعه های نظامی انتظامی ما فلسفه و علت حضورشان این است که معنویت را و آن سیاستی که عین دیانت است
وی تصریح کرد :سیاستی که امروز در عرف مردم است این مد نظر این شعار نیست، این دو در بطن هم هستند و یک امری است که در سیره پیامبر جدایی نداشت با علومی که از غرب وارد کشور ما شد این را از هم جدا تلقی کردند.
پایان پیام/

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید