شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 41424 |
تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بازدید مدیرکل دیوان محاسبات از درختان دچار آفت پروانه برگ خوار بلوط شهرستان باشت/تصاویر مدیر کل‌ دیوان محاسبات استان کهگیلویه وبو‌یراحمد از درختان دچارافت پروانه برگ خوار بلوط شهرستان باشت بازدید کرد. بازدید مدیرکل دیوان محاسبات از درختان دچار آفت پروانه برگ خوار بلوط شهرستان باشت؛ مدیر کل‌ دیوان محاسبات استان کهگیلویه وبو‌یراحمد از درختان […]

بازدید مدیرکل دیوان محاسبات از درختان دچار آفت پروانه برگ خوار بلوط شهرستان باشت/تصاویر

مدیر کل‌ دیوان محاسبات استان کهگیلویه وبو‌یراحمد از درختان دچارافت پروانه برگ خوار بلوط شهرستان باشت بازدید کرد.

بازدید مدیرکل دیوان محاسبات از درختان دچار آفت پروانه برگ خوار بلوط شهرستان باشت؛

مدیر کل‌ دیوان محاسبات استان کهگیلویه وبو‌یراحمد از درختان دچارافت پروانه برگ خوار بلوط شهرستان باشت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت ، صبح امروز مدیرکل دیوان محاسبات استان به همراه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیر گروه حسابرسی از درختان دچار آفت پروانه برگ خوار بلوط شهرستان باشت و همچنین پروژه های آبخیزداری و جنگل‌کاری این شهرستان بازدید کردند.

دراین بازدید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۷۶ هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیش از چهار درصد از این جنگل‌ها دچار آفت پروانه برگ‌خوار سفید شد.

جاوید بخت اظهار داشت: تغییرات اقلیمی، کاهش بارش و رطوبت، ریز گردها، آفت ها و امراض از عواملی است که باعث آسیب به جنگل ها می شود.

وی بیان کرد: هم اکنون مبارزه بیولوژیک در سطح ۶۰۰ هکتار از جنگل های این استان انجام شده است.

جاوید بخت افزود: ۷۹ هزار جنگل بلوط در شهرستان باشت وجود دارد که ۲۲ درصد از این جنگل ها به آفت پروانه برگ خوار سفید مبتلا شده است.

وی افزود: ۲۶ هزار هکتار از جنگل های بلوط شهرستان باشت مبتلا به آفت پروانه برگخوار بلوط شده است.

وی تصریح کرد: آفت پروانه برگخوار بلوط از جمله آفت هایی می باشد که در عرصه های جنگل ها فعال بوده و هر چند سال یکبار به درختان جنگلی خسارت‌های شدیدی وارد می‌کند.

جاوید بخت با اشاره به اینکه میزبان اصلی این آفت درختان بلوط است، بیان کرد: این پروانه برگخوار بلوط موجب از بین رفتن برگ‌ها و خشک شدن درختان بلوط می‌شود.

وی گفت: استفاده از تله های نوری یکی از روش های مبارزه با آفت پروانه برگخوار سفید است که در صورت ایجاد تله های نوری حشره ها دور آن جمع می شود و به این ترتیب برگ های بلوط از شر پروانه ها در امان می مانند.

جاوید بخت استفاده از محلول “بی تی” در مناطق آلوده را یکی دیگر از روش های مبارزه با این آفت اعلام کرد و گفت: آموزش های لازم در زمینه مبارزه با پروانه برگخوار بلوط با استفاده از تله نوری تاکنون در نقاط آلوده شهر باشت داده شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به گستردگی و وصعب العبور بودن برخی مناطق، مبازره با آفت پروانه برگخوار بلوط در این استان دشوار است و می طلبد تمام دستگاه های اجرایی در این زمینه همکاری همه جانبه داشته باشند.

اسماعیل کیهان ابراز کرد: درختان بلوط منطقه جنگلی شهرستان باشت بیشترین خسارت را در زمینه آفت پروانه برگخوار بلوط دیده اند.

وی افزود: با توجه به وسعت و گستردگی آلودگی درختان جنگلی به آفت پروانه برگخوار بلوط و صعب‌العبور بودن بخش وسیعی از مناطق، منابع طبیعی به تنهایی توان مبارزه با این آفت را ندارد.

کیهان تصریح کرد: امید است دستگاه های مربوطه در سطح استان و مرکز با تامین اعتبار مناسب وارسال تجهیزات و با کمک گروه‌های مردم نهاد و ظرفیت نیروهای بسیج بتوانند در اسرع وقت مبارزه با این آفت را در سطح جنگل های استان بصورت اساسی و علمی مبتنی بر تحقیقات زیست محیطی اغاز کنند.در غیر اینصورت شاهد از بین رفتن بخشی عظیمی از جنگل‌های بلوط زاگرس خواهیم بود.

وی تصریح کرد: هر کمک و حمایتی در روند مبارزه با آفت پروانه برگخوار بلوط لازم باشد دیوان محاسبات استان دریغ نخواهد کرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید