جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 57899 |
تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷ | ارسال توسط :
۰
1
ارسال به دوستان
پ

شهرستان باشت برای خدمات رسانی به زائران اربعین سنگ تمام گذاشت غوغای دلدادگی به امام حسین (ع) در موکب های شهرستان باشت اینجا ودر آستانه اربعین حسینی درموکب های پذیرای شهرستان باشت موکب های حضرت زینب( س) شهر بوستان، و موکب حضرت علی اصغر( ع )روستای دهکند، موکب حضرت ابوالفضل عباس( ع )روستای شوش علیا […]

شهرستان باشت برای خدمات رسانی به زائران اربعین سنگ تمام گذاشت

غوغای دلدادگی به امام حسین (ع) در موکب های شهرستان باشت

اینجا ودر آستانه اربعین حسینی درموکب های پذیرای شهرستان باشت موکب های حضرت زینب( س) شهر بوستان، و موکب حضرت علی اصغر( ع )روستای دهکند، موکب حضرت ابوالفضل عباس( ع )روستای شوش علیا شهرستان باشت غوغایی از عشق و دلدادگی و وفاداری به سید و سالار شهیدان جلوه گری می کند؛ مردان و زنان و جوانان وحتی کودکانی که نه رنج مسیر و نه تیغ سوزان گرما و نه خستگی برایشان بی معناست و آمده اند تا عاشقانه و خالصانه خود را وقف زایران و عاشقان به حرم امن امام حسین ع کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت،بازدیدهای میدانی حجت‌الاسلام گنجه ای امام جمعه و دیگر مسولان استانی و شهرستانی از موکب های فعال در این شهرستان تداعی گر شور عاشقان اباعبدالله حسین (ع) برای پذیرایی از زایران است جایی که جاماندگان کاروان های اربعین حسینی در شهرستان باشت که سرزمین آنان یکی از گذرگاه های زائران حسینی به کشور عراق و کربلای معلی محسوب می شود با اشتیاق وصف ناشدنی برای خدمت به مسافران کربلا سنگ تمام گذاشته اند.

خدمت به زائران برای ارادتمندان اباعبدالله حسین (ع) در شهرستان باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد که روزی گذرگاه پیکر شهیدان جنگ تحمیلی بوده، بزرگ و کوچک، زن و مرد ،روستایی یا شهری نمی شناسد اینجا هر کسی هر کاری از دستش بر می آید،مشتاقانه انجام می دهد.

 

به طوری که یکی از چرخ خیاطیش را آورده تا لباس زایران را تعمیر کند، شهروند دیگری برای طبابت زایران بیمار همکاری می کند، خادم دیگری نان می پزد، آن یکی ظرف می شوید و شخص دیگری غذا پخت می کند.

خلاصه اینجا جاماندگان کاروان های اربعین حسینی با تمام توان برای خدمت به زائران حسین (ع) تلاش می کنند و می گویند: حالا که قسمت نبوده تا اربعین حسینی امسال در بین الحرمین حاضر شوند با خدماتی هر چند کوچک قدمی برای عرض ادب به سید الشهدا (ع) بر می دارند.

 

اینک زیباترین جلوه های خدمت در موکب حضرت زینب (س)شهر بوستان جایی که عاشقان سید الشهدا (ع) برای اسکان و پذیرایی از مسافران کربلا در خانه های شخصی خود اعلام آمادگی می کنند متجلی شده است.

مشارکت شهروندان برای اقامت

امام جمعه شهرستان باشت از راه‌اندازی پویش هرخانه یک موکب در این شهرستان خبرداد.

حجت‌الاسلام گنجه ای اظهار کرد: در این طرح زائران عبدالله الحسین (ع) که برای سفر به کربلا از شهرستان عبور می کنند برای استراحت مهمان خانه های مردم ولایت مدار شهرستان می شود.

امام جمعه باشت بیان کرد: هدف از این پویش اسکان و پذیرایی از زایران است و علافه مندان می‌توانند در منزل خود میزبان زوار اربعین باشند.

 

پذیرایی با هزینه های مردمی

حاج موسی سجادی نیا خادم موکب حضرت زینب (س) شهر بوستان اظهار داشت با هدف خدمات رسانی به زائران حسینی برای هفتمین سال موکب مردمی حضرت زینب( س )شهرستان در محور ترانزیتی شیراز- اهواز در شهر بوستان پر پا شده و پذیرایی از زائران امام حسین علیه السلام است وی افزود:همه هزینه های پذیرایی در سه وعده شبانه روز را شهروندان ولایتمدار این شهرستان به صورت نقدی و غیرنقدی تامین می کنند.

سجادی نیا با اشاره به اینکه کاروان ها در ساعت های مختلف شبانه روز به شهر بوستان می رسند تاکید کرد: خادمان خسنگی ناپذیر از آنان پذیرایی می کنند.

پذیرایی از زایران از شهرستان باشت تا کربلا

رییس عتبات عالیات شهرستان باشت گفت: ۳ موکب مردمی در شهرستان باشت برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده است.

علی گرامی اظهار کرد: همه شرایط برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در موکب های شهرستان آماده است.

وی با اشاره به اینکه موکب های شهرستان درمسیر بیش از ۷ استان داخلی و دو کشور خارجی قرار گرفته است افزود: موکب مردمی حضرت زینب (س) بوستان روزانه ۵ هزار وعده غذایی صبحانه، ناهار،شام ومیان وعده بین زائران توزیع می کند.علی گرامی گفت:درکنار این موکب غرفه‌های فرهنگی،گروهای پزشکی شبکه بهداشت ودرمان واورژانس ۱۱۵ باشت، جمعمت هلال احمر، نیرو‌های امنیتی، نظامی، انتظامی، پلیس راه به مردم خدمات ارائه می کنند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید