پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 4079 |
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ | ارسال توسط :
۰
7
ارسال به دوستان
پ

علی اکبر حسینی روز سه شنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد۴۶۴ راس دام سبک و هفت هزار راس دام سنگین بوده است. ‌وی با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن دامهای دامدار روستای دلی مهتاب گفت: با هماهنگی های انجام شده اکیپ تخصصی مجهز […]

علی اکبر حسینی روز سه شنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد۴۶۴ راس دام سبک و هفت هزار راس دام سنگین بوده است.

‌وی با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن دامهای دامدار روستای دلی مهتاب گفت: با هماهنگی های انجام شده اکیپ تخصصی مجهز به منطقه اعزام شد.

حسینی اظهار کرد: با توجه به سخت گذربودن منطقه و شیب تند کوه سیلم اکیپ دامپزشکی بعد از پنج ساعت پیاده روی در روستای دلی مهتاب مستقر شد.

وی با اشاره به تلف شدن تعدادی از دامها بر اثر بیماری بیان کرد: باتوجه به حساسیت موضوع بررسی، معاینه، نمونه برداری و تجویز دارو از سوی اکیپ متخصص انجام شد.

حسینی تصریح کرد: با بررسی کارشناسان مشخص شد این دامدار در بازده زمانی مناسب دامهای خود را علیه بیماری های مختلف واکسینه نکرده بود.

وی افزود: در بیشتر فصول سال در صورت عدم واکسیناسیون به موقع بیماری شایع ویروسی پی پی آر می تواند برای دامها خطرناک باشد.

حسینی اضافه کرد: در این بازدید علاوه بر واکسیناسیون و تجویز دارو به هفت دامدارمنطقه دلی مهتاب آموزش های لازم نیز ارائه شد.

وی تاکید کرد: با توجه به استقرار درمانگاه‌های دامپزشکی، داروخانه و مراکز مایه کوبی در بخش های چاروسا و دیشموک نیاز است دامداران با مشاهده علائم بیماری برای جلوگیری از تلفات به این مراکز مراجعه کنند.

وی تعداد دام‌های سبک و سنگین شهرستان را ترتیب ۶۵۰ و هشت هزار راس دام اعلام کرد.

روستای دلی مهتاب با ۴۵ خانوار جمعیت در فاصله ۱۳۵ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید