پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 2372 |
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ | ارسال توسط :
۰
4
ارسال به دوستان
پ

کاهش ۶۰۰۰ نفری معلولان در کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۶۰۰۰نفری جمعیت معلولان در این استان خبرداد. به گزارش صدای باشت آیت افشار مهر» گفت : ۱۲هزار معلول در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیشترین آمار مربوط به معلولیت جسمی و حرکتی است. وی اظهارکرد: تعداد […]

کاهش ۶۰۰۰ نفری معلولان در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۶۰۰۰نفری جمعیت معلولان در این استان خبرداد.

به گزارش صدای باشت آیت افشار مهر» گفت : ۱۲هزار معلول در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیشترین آمار مربوط به معلولیت جسمی و حرکتی است.

وی اظهارکرد: تعداد معلولان جسمی و حرکتی در استان ۴هزار و ۲۸۸ نفر، معلولین ذهنی ۳هزار و ۸۲۲ نفر، معلولین شنوایی۷۲۳ نفر و معلولین بینایی ۹۸۳ نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به طرح هایی که در زمینه غربالگری داشتیم شاهد کاهش تعداد معلولان شنوایی و بینایی در استان بوده ایم به طوری که دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا در استان هر ساله کمتر می شود.

افشار مهر تصریح کرد: یکی از معاونت های سازمان بهزیستی معاونت پیشگیری است که اولین گام این معاونت در بحث آگاه سازی و آموزش و بعد اجرای طرح های غربالگری مختلف در زمینه های شنوایی سنجی، بینایی سنجی و تنبلی چشم است.

وی ادامه داد: با توجه به امکاناتی که خریداری کردیم و در اختیار افراد متخصص قرار دادیم و اقداماتی که هم در بخش دولتی و هم غیردولتی از نوزادی تا ۶ سالگی جهت جلوگیری از معلولیت بینایی و شنوایی انجام داده ایم نتایج موثری در کاهش معلولیت در استان داشته ایم.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آمار معلولیت در سال های گذشته ۱۸ هزار نفر بوده که هم اکنون ۱۲ هزار نفر است.

افشار مهر با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ازدواج های فامیلی زیاد است و اغلب معلولیت ها ژنتیکی معلولیت های ذهنی هستند، بیان کرد: اجرای طرح مشاوره و آزمایشات ژنتیک از طرح های موفق سازمان بهزیستی بوده است.

وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد از همه زوجینی که می خواهند ازدواج کنند به خصوص افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند حتما باید این آزمایشات را انجام دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: یکی از دلایل کاهش ناشنوایی در استان تشخیص به موقع و کاشت حلزون است، امسال به علت بالا بودن هزینه ها حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه کاشت حلزون را پرداخت خواهیم کرد. البته سمعک و بقیه وسایل مورد نیاز ناشنوایان به خصوص دانش آموزان را رایگان در اختیار آن ها قرار می دهیم.

افشارمهر افزود: از رسانه ها انتظار داریم جهت آگاهی بخشی، راهنمایی و هدایت مردم برای پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و مشارکت در امور خیر همکاری بیش از پیش داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین معلولیت استان با ۴ هزار و ۴۱۰ نفر در شهرستان بویراحمد، و کمترین معلولیت در شهرستان باشت با ۳۳۳ نفر است، اضافه کرد: همچنین در شهرستان کهگیلویه ۲هزار و ۷۱۰، گچساران یک هزار و ۲۹، شهرستان بهمئی ۸۱۲، شهرستان دنا ۷۱۶، شهرستان لنده ۴۵۰ و شهرستان چرام ۳۵۶ معلول وجود دارد.
انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید