یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 64917 |
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نشست هماهنگی ویژه برنامه های بزرگداشت عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت در باشت نشست هماهنگی ویژه برنامه های بزرگداشت عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت با حضور اعضای در دفتر امام جمعه باشت برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت استان کهگیلویه وبویراحمد، نشست هماهنگی عید […]

نشست هماهنگی ویژه برنامه های بزرگداشت عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت در باشت

نشست هماهنگی ویژه برنامه های بزرگداشت عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت با حضور اعضای در دفتر امام جمعه باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت استان کهگیلویه وبویراحمد، نشست هماهنگی عید غدیر خم با حضور اعضای ستاد غدیر در دفتر امام جمعه باشت برگزار شد.
حجت‌الاسلام گنجه ای در ابتدای این نشست با توجه به نزدیک شدن به ایام دهه ولایت، اظهار کرد: تاریخ اسلام از آغاز تا پایان که عصر ظهور و پس از آن رجعت و قیامت است، مدیون سه حادثه بزرگ تاریخی، بعثت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و عید غدیر خم و عاشورا است و اگر غدیر نبود، اسلام باقی نمی‌ماند و حماسه عاشورای حسینی است.

وی افزود: بزرگداشت عید غدیر یک تکلیف است و همگی باید در راستای باشکوتر شدن این مناسبت بزرگ تلاش کنیم.

حجت الاسلام گنجه ای تصریح کرد: غدیر را فقط برای غدیر بخواهیم، خلوص نیت خود را بیشتر کنیم، حضرات معصومین علیهم السلام خاصه امام علی(ع) به این برنامه عنایت ویژه خواهند داشت.

امام جمعه باشت خاطرنشان کرد: برنامه‌ها طوری طراحی شود که مردمی‌تر شده و مردم خودشان کار را دست بگیرند و الحمدلله در باشت مردم پای کار هستند.

وی با تأکید بر نقش مهم رسانه‌ها در امر اطلاع رسانی از برنامه‌های این دهه، گفت: رسانه‌ها باید رسالت خود را در این رابطه انجام دهند زیرا رسانه ابزار رساندن هر نوع پیام از جمله پیام مهم غدیر است.

امام جمعه باشت گفت: غدیر به عنوان الگویی مهم معیار زندگی و محور وحدت است و ابعاد این واقعه بزرگ باید به روشنی برای آحاد جامعه تبیین شود.

وی اظهار داشت:تقسیم بندی کارها انجام شد و تاکید بر ایجاد کاروان شادی در سطح شهرستان شد.

حجت الاسلام گنجه ای افزود:تصمیم بر برگزاری جشن ها در مساجد و کوچه ها شد در سطح خیابان در یکی از معابر اصلی جشن شهرستانی برگزار خواهد شد و برای آن برنامه ریزی شده است احتمالا در پارکینگ شهرداری خواهد بود.
وی عنوان کرد:در جلسه مصوب شد اصناف و بسیج اصناف با هم هماهنگی و همکاری کنند هر ده کسبه کنار هم یک ایستگاه صلواتی داشته باشند مثل سراسر کشور که این مورد در حال تبدیل شدن به سنت حسنه است.
وی در رابطه با برنامه در روستاها تصریح کرد:در روستاها هم برنامه داریم و در بخش بوستان برنامه داریم.
حجت‌الاسلام گنجه ای خاطرنشان کرد؛فضاسازی محیط که شهرداری و سایر نهادها باید این فضاسازی شامل نصب بنر و چراغانی شهر را جدی بگیرند.
وی افزود:جوایزی در مراسمات اهدا می شود.
خطیب جمعه باشت عنوان کرد:نورافشانی در شب عید غدیر خواهیم شد که این در امتداد جشن محله ای است که به صورت کاروان خودرویی ما در همه محلات حضور پیدا خواهیم کرد با محوریت مساجد و پایگاه‌ها جشن محله محور در محلات مختلف و در هر محله ای تقریبا هر محله ده دقیقه یک جشن شادی برپا خواهد شد.
وی با اشاره به جشن روستای برمامیون گفت:یک جشن در روستای برمامیون داریم که هر ساله در عید غدیر جشن و جلسه بسیار باشکوهی به همراه صرف شام و اطعام علوی در روز دوشنبه ۴ تیرماه دارند
وی تصریح کرد:روز پنج شنبه جلسه شورای هماهنگی این مصوبه را خواهیم داشت که چهلم شهدای هفت تیر شهدای خدمت مرحوم شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان و همچنین شهید شاخص شهرستان باشت که هر ساله سپاه یک شهید شاخص را معرفی می کند و شهید غلامی امسال معرفی می شود.
وی تصریح کرد:همه این برنامه ها روز پنج شنبه ۷ تیرماه تجمیعی در مصلی برگزار خواهد شد و از همه مردم به جهت شرکت دعوت می کنیم سه مناسبت در یک هفته داریم.پنج شنبه ۹ صبح سعی می کنیم یک مراسمی در شان شهدا برگزار شود

گفتنی است اعضاء به تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت پرداختند و مقرر شد استقبال پرشکوهی از عید غدیر صورت بگیرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید