یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 1197 |
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ | ارسال توسط :
۰
5
ارسال به دوستان
پ

طرح اصلاح و توسعه شبکه آب روستای سراببیز درباشت اجرا شد. رئیس اداره آب و فاضلاب باشت گفت: طرح اصلاح و توسعه شبکه آب روستای سرابیز دراین شهرستان با مشارکت بسیج سازندگی اجرا شد. امین محمدی اظهار داشت: این طرح با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و با بهره برداری از آن جمعیت ۲ […]

طرح اصلاح و توسعه شبکه آب روستای سراببیز درباشت اجرا شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب باشت گفت: طرح اصلاح و توسعه شبکه آب روستای سرابیز دراین شهرستان با مشارکت بسیج سازندگی اجرا شد.

امین محمدی اظهار داشت: این طرح با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و با بهره برداری از آن جمعیت ۲ هزار نفری روستای سرابیز از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

وی بیان کرد: برای انجام عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب بسیج سازندگی باشت سه کیلومتر لوله پلی اتیلن در اختیار شرکت آب و فاضلاب این شهرستان قرار داده است.

محمدی عنوان کرد: با این میزان لوله شبکه آب روستاهای لار،تلچگاه،فتح،نارگ موسی،بیدک، ده بزرگ،چاه تلخ و شوش علیا اصلاح می شود.

از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۲۰ طرح آب‌رسانی ملی و استانی در سطح روستاهای این شهرستان اجرا شده است.

این طرح‌ها درزمینهٔ اصلاح و بازسازی شبکه آب‌رسانی، ساخت مخازن، تعمیر و نگهداری، آب‌رسانی سیار، اجرای مجتمع آب آشامیدنی روستاها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: احداث ایستگاه های پمپاژ، حفر چاه های جدید، تعویض و اصلاح و بازسازی شبکه و خطوط توزیع آب ، نصب دستگاه های کلر زنی گازی و مایعی بر روی تاسیسات آبرسانی روستایی و ساخت مخازن آب از مهمترین اقدامات انجام شده در روستاها در زمینه آبرسانی بوده است.

محمدی اظهار داشت: این اقدامات در مجتمع های آشیری، بوسنگان، پیچاب، دیمه و تکیه، کته و منصورآباد، کلگه امیر شیخی، کله گان و شاه زینعلی، بوسنگان و تلخاب، شادگان، برمامیون، خان احمد، دلی رباط، گوهرگان، پشتکوه، تل مویزی، برغون و گروس، بیدک و پزین، امام ضامن، مله برفی، پشتکوه و اسلام آباد و جهان آباد انجام شد.

وی ادامه داد: زیر ساخت های آبرسانی به بیش از ۷۰ روستا در این مجتمع ها انجام شد.

رئیس اداره آب وفاضلاب باشت تصریح کرد: توسعه و اصلاح شبکه آب روستایی و شهری باشت به۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی تاکید کرد: همچنین بخش هایی از مناطق شهری تازه تاسیس و بافت فرسوده شهر باشت نیازمند اعتبار برای توسعه و اصلاح شبکه هستند.

رئیس اداره آب وفاضلاب باشت ابراز داشت: براساس مطالعات انجام گرفته مناطق شهری باشت نیازمند احداث ۲۰ کیلومتر شبکه آب است.

وی گفت : خدمات بسیج سازندگی در همه عرصه‌های محرومیت‌زدایی قابل تقدیر و تحسین است که با مشارکت در اجرای طرح‌های آبرسانی می‌تواند در حل مشکلات مناطق مختلف اثرگذار باشد.

محمدی یادآور شد: امیدواریم با استفاده از توانمندی‌های بسیج سازندگی شهرستان باشت مشکلات تامین آب آشامیدنی نقاط محروم و روستاهای این شهرستان برطرف شود.
رئیس اداره ایفای شهرستان باشت در پایان از همکاری سرهنگ پاسدار سید علی رضا زداه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و فرمانده بسیج سازندگی استان جهت همکاری تقدیر و تشکر کرد .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت نیز گفت براساس تفاهم‌نامه آب و فاضلاب و بسیج سازندگی برای محرومیت‌زدایی، این نهاد در اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط محروم و روستایی همکاری می‌کند.

سرهنگ پاسدار سید علی رضا زداه گفت: بسیج سازندگی دارای ظرفیت و توانمند بالایی در عرصه اجرای طرح‌های مختلف بویژه آبرسانی است که این طرح‌ها با نظارت فنی شرکت آب و فاضلاب براساس تهیه نقشه آبرسانی اجرا می‌شود.

رضا زاده گفت: این نهاد در ساخت مسکن مددجویی، زیرساخت‌های اشتغال‌زایی و زودبازده، طرح‌های محرومیت‌زدایی عمرانی و پروژه‌های مختلف کوچک، زودبازده و عام‌المنعفه در روستاهای و مناطق محروم شهرستان باشت نقش آفرینی می‌کند.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۵ روستا و آبادی دارای سکنه با ۱۴ هزار نفر جمعیت است.

خبر نگار:فتح الله پوران پور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید