یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 65268 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت: حفظ حادثه عاشورا مهم‌تر از وقوع آن بود. رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت گفت: امروز هیئت‌های مذهبی یکی از مهم‌ترین سنگرهای حفظ فرهنگ عاشورایی هستند، بنابراین مسئولیت بسیار سخت و دشواری بر عهده دارند. حجت‌الا‌سلام اندیشه در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری صدای باشت ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه […]

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت:
حفظ حادثه عاشورا مهم‌تر از وقوع آن بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت گفت: امروز هیئت‌های مذهبی یکی از مهم‌ترین سنگرهای حفظ فرهنگ عاشورایی هستند، بنابراین مسئولیت بسیار سخت و دشواری بر عهده دارند.

حجت‌الا‌سلام اندیشه در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری صدای باشت ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، ‌اظهار کرد: باید همه از فرهنگ عاشورا الگو بگیریم.
حجت‌الاسلام اندیشه افزود: در عزاداری‌ها باید بتوانیم قیام عاشورا و فلسفه این قیام را در کنار یکدیگر به نسل جوان انتقال دهیم.
وی ادامه داد: امروز هیئت‌های مذهبی یکی از مهمترین سنگرهای حفظ فرهنگ عاشورایی هستند بنابراین مسئولیت بسیار سخت و دشواری بر عهده دارند.

اندیشه آسیب‌هایی را که در عزاداری‌ها ایجاد می‌شود، به دو دسته گفتاری شامل تحریف‌هایی در حادثه و غلو و همچنین تحریف در علل پیدایش حادثه عاشورا و آسیب‌های کرداری تقسیم‌بندی کرد و گفت: رفتارها و اشعار مداحان باید به گونه‌ای باشد که تبیین‌کننده نهضت عاشورا شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت تصریح کرد: امروز دشمن از هر حربه‌ای برای زیر سؤال بردن فرهنگ اسلامی و شیعی استفاده می‌کند و در برهه‌های مختلف تاریخ سعی کرد تا قیام عاشورا را به دست فراموشی سپرده شود ولی هیئت‌های مذهبی هرگز این اجازه را به دشمن ندادند.
حجت‌الاسلام اندیشه اظهار کرد: دشمن سعی دارد با ترفندهای گوناگون قیام امام حسین(ع) را در هیاهوی تاریخ گم کند اما حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پیام نهضت عاشورا را برای همیشه تاریخ به گوش جهانیان رساندند چون حفظ حادثه عاشورا مهم‌تر از وقوع آن بود.

وی خاطرنشان کرد: در این شهرستان بیش از ۵۰ هیئت مذهبی فعال وجود دارد که در ایام ماه محرم به برگزاری آیبین‌های عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید