پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 2319 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۳۲ | ارسال توسط :
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به مناسبت هفته ملی مهارت همایشی با حضور فرماندار ، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان باشت برگزار شد. مسعود روانگرد رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت در این آیین گفت: ۳۱ مرداد تا ششم مرداد به نام هفته ملی مهارت و روز کارآفرین و آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری […]

به مناسبت هفته ملی مهارت همایشی با حضور فرماندار ، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان باشت برگزار شد.
مسعود روانگرد رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت در این آیین گفت: ۳۱ مرداد تا ششم مرداد به نام هفته ملی مهارت و روز کارآفرین و آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است و امیدواریم با آموزش هایی که ارائه می دهیم بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را برطرف کنیم .
وی عملکرد این مرکز در سال ۹۷ و ۹۸ را ارائه کرد و گفت : تعداد ۴۴ دوره آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای باشت به تعداد ۶۷۹ نفر اجرا شد و یکهزارو ۳۳۰ نفر ساعت آموزش دادیم و۲۱ رشته در مرکز ثابت، ۱۱ رشته در سیار شهری، ۵ دوره در روستاها، دو دوره در پادگان ها و ۵ دوره در کمپ معتادان بهبود یافته برگزار کردیم .
روانگرد گفت:۱۴۱ نفر آموزش به زنان سرپرست خانوار به تعداد ۲۴ هزار نفر ساعت را ارائه دادیم و هشت مرحله آزمون با حضور ۵۰۳ نفر در سال گذشته برگزار کردیم که بالای ۲۲۰ نفر قبولی داشته ایم .
وی افزود: سال گذشته ۱۲۱ نفر آزمون صنعت ساختمان برگزار شده و ۲۱ نفر تفاهم نامه قالی بافی منعقد شده است.
روانگرد عنوان کرد: امسال ۴۵ هزار نفر ساعت به گروه های هدف آموزش داده ایم و سه مرحله آزمون به تعداد ۲۱۰ نفر و یک مرحله آزمون صنعت ساختمان برگزار کرداه ایم.
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان باشت ابراز داشت: باتوجه به رسالتی که به عهده آموزش فنی و حرفه ای گذاشته شده است در راستای آموزش به کارجویان شهری و روستایی و ارتقای مهارت سعی کرده ایم که رشته های جدیدی راه اندازی کنیم .
این مسئول بیان کرد: از سال گذشته تاکنون چندین رشته جدید شامل تراریوم, کافی شاپ، فرشینه بافی، قالی و گلیم ترکیبی، نقشه کشی ساختمان،نقاش ساختمان، تاپ استری، زبان خارجه، مکانیک بانوان ( برای اولین بار)، تولیدات نمدی و جوشکاری را راه اندازی کرده ایم.
وی در پایان گفت: در نامه ای به بخشداران باشت جهت نیاز سنجی روستایی ازدهیاران دعوت کردیم که به جای اینکه کاراموزان به شهربیایند جا و مکان در اختیار ما قرار دهید تا تجهیزات مورد نیاز برخی رشته های را فراهم کنیم و با کمک مربی آموزش های لازم ارایه شود که تاکنون اعلام نیازی صورت نگرفته است.
حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت نیز در این ایین با گرامیداشت هفته ملی مهارت و تبریک به رئیس و کارکنان فنی و حرفه‌ای این شهرستان گفت: باید تعاونی هایی شکل بگیرد و بازاری برای فروش محصولات مهارت اموزان راه اندازی شود و تسهیلاتی نیز در اختیارانها قرار داده ش د تا در ایجاد اشتغالزایی شهرستان نقش ایفا کند .
فرماندار شهرستان باشت نیز با گرامیداشت هفته ملی مهارت و تقدیر از مجموعه فنی و حرفه ای این شهرستان گفت: علیرغم کمبودهایی که در حوزه فنی و حرفه ای در سطح شهرستان باشت داریم اقدامات خوبی انجام شده و تنوع رشته نیز کار خوب و ارزنده ایست که می تواند علاقه مندان را به مهار ت اموزی ترغیب کند.
سید مسعود حسینی بیان کرد: امیدواریم باقی رشته ها نیز از سوی فنی و حرفه ای راه اندازی شود و بتوانیم بازار کاری را برای انها نیز فراهم کنیم و برای این منظور باید تعاونی تشکیل داد تا بتوان بازار خوبی برای فروش محصولات انها پیدا شود.
وی گفت: دولت نسبت به تشکیل تعاونی ها توجه ویژه ای دارد وانها را بیشتر حمایت می کند و باید در جلسات و کارگروه ها درباره بازار کار نیز بامهارت آموزان صحبت شود تا انگیزه ای برای آنها وجود داشته باشد.
فرماندار باشت ابراز داشت: در شهرستان باشت بانوان سرپرست خانواری وجود دارد که اگر مهارتی یاد بگیرند می توانند کمک خرجی برای خانواده های خود باشند .
وی بیان کرد: از طریق میراث فرهنگی و اداره کار تسهیلاتی به متقاضیان اعطا کرده ایم و علیرغم نظارت ها تسهیلات را در جای دیگری هزینه می کنند ولی اگر به صورت تعاونی باشد بهتر اداره می شود و اشتغالزایی پایدارتر خواهد بود.
رئیس کمیته امداد شهرستان باشت نیز در این ایین با تبریک هفته مهارت اموزی گفت: خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و فرزندانشان و افراد جویای کار را به مراکز فنی و حرفه ای معرفی می کنیم و پس از مهارت آموزی و دریافت گواهینامه از طریق کمیته امداد تسهیلات اشتغالزایی به آنها پرداخت می شود .
عبدالحمید ولی پور افزود: فرشینه بافی، خیاطی، نمد دوزی ، کیف دوزی و زیور آلات از جمله رشته های فنی و حرفه ای است که خانواده های زیر پوشش پس از مهارت آموزی و دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای در این رشته ها می توانند از کمیته امداد وام اشتغالزایی دریافت کنند.
وی بیان کرد: این زمینه برای افراد زیر پوشش کمیته امداد در حوزه شهری و روستایی فراهم است که پس از مهارت آموزی و دریافت گواهینامه مهارت تسهیلات اشتغالزایی اخذ کنند
ولی پور ابراز داشت: در رابطه با بازاریابی و بازار کار کمیته امداد طرحی را با عنوان” راهبران شغلی” را اندازی کرده که در این طرح، راهبر با ارائه طرح اقتصادی متناسب با امکانات و برنامه‌های کمیته امداد در قالب تفاهم نامه همکاری و با ارائه آموزش‌های مناسب و کمک به تجهیز، راه اندازی، شناسایی فرصت‌ها و بازار متناسب با نوع تولید و خدمات در یک بازه زمانی یک ساله مددجوی را به شغلی با ثبات و پایدار می‌رساند.
وی افزود: در طرح راهبران شغلی سرمایه راه‌اندازی یک شغل توسط کمیته امداد در قالب وام در اختیار مددجو قرار می‌گیرد که راهبران شغلی آموزش، نظارت، راهبری و بازاریابی را انجام می‌دهد.
ولی پور گفت: اگر فردی در سطح شهرستان یا خارج از شهرستان باشت می تواند در طرح راهبران شغلی کاری انجام دهد آمادگی داریم که او را به استان معرفی کرده و قرارداد منعقد کنیم تا از قبل بازاریابی درصدی سود دریافت کند و برای مددجو نیز شغل پایدار ایجاد شود .
رئیس صندوق کارآفرینی امید نیز در این ایین گفت: صندوق خرد زنان روستایی شهرستان باشت به عنوان پایلوت قرار داده شده که زنان روستا به صورت گروهی صندوق تشکیل می دهند و از تسهیلات صندوق کار آفرینی امید تسهیلات دریافت می کنند.
ارسلان عرب پور افزود: یکی از مشکلات زنان روستایی بحث آموزش است که امیدواریم این صندوق ها با معرفی به فنی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا بگیرند.
وی بیان کرد: موضوع دیگر طرح “هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه ” است که صندوق به جد آن را پیگیری می کند و اعتبار خوبی نیز به آن اختصاص می دهد اما در شهرستان باشت نتوانستیم روستایی پیدا کنیم که بتوان آن را اجرایی کرد و دلیل ان پراکندگی افرادی است که آموزش دیده اند و اگر افراد چند روستا در زمینه طرح های نو آموزش داده شوند می توانیم در قالب این طرح انها تحت پوشش قرار دهیم .
عرب پور گفت: در بحث فراوری و بسته بندی عسل و گیاهان دارویی در شهرستان باشت باید آموزش لازم به افراد در دستور کار قرار داده شود .
خبرنگار :فتح الله پوران پور

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید