پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 56805 |
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

در قالب سوگواره «بصیرت عاشورایی» صورت گرفت: برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی در ۴۵ بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی در ۴۵ بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد با توزیع بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم برگزار شد. […]

در قالب سوگواره «بصیرت عاشورایی» صورت گرفت:

برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی در ۴۵ بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی در ۴۵ بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد با توزیع بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم برگزار شد.

به گزارش صدای باشت ،حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی» ، با بیان اینکه ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در بقاع متبرکه راه اندازی شده، اظهار کرد: اطعام عزاداران حسینی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هیئت امنا، مراکز افق و خدام بقاع متبرکه استان و هیئت های مذهبی مستقر در بقاع متبرکه استان، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در جوار بقاع متبرکه استان شرکت و حضور داشتند.

 

حجت الاسلام نصیرالاسلامی افزود: ضمن برگزاری نماز ظهر عاشورا ، مراسم شام غریبان حسینی، مراسمات شب تاسوعا و عاشورا و برگزاری تعزیه در بقاع متبرکه شاخص استان، موکب های خدمات رسان هم در سطح استان فعال بوده و خدمات دهی پرداختند.

 

وی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) اقامه واجبات دینی بود، لذا توجه به این مسئله در ایام عزاداری حسینی به خصوص در روز عاشورا که اوج سوگواری‌هاست، بسیار مهم و واجب است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۲۵ بقعه متبرکه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده، گفت: وقف برای اشتغال و ازدواج جوانان و وقف برای کمک به نیازمندان از نیازهای روز در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

گفتنی است، ویژه برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» از ۲۸ تیرماه تا ۲۵ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ و با حضور ۲۰ مبلغ بومی و غیر بومی در بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

پایان پیام/

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید