یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 64930 |
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳ | ارسال توسط :
۰
1
ارسال به دوستان
پ

با حضور مسئولان صورت گرفت برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در باشت با حضور مسئولان و به منظور بررسی مسائل مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت شهروندان اولین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی باشت برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت استان کهگیلویه وبویراحمد، رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت […]

با حضور مسئولان صورت گرفت

برگزاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در باشت

با حضور مسئولان و به منظور بررسی مسائل مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت شهروندان اولین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت استان کهگیلویه وبویراحمد، رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت در جلسه شورای بهداشت و امنیت غذایی که با حضور مسئولان شهرستان به منظور بررسی مسائل مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت مردم در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: در راستای ارتقای بهداشت، سلامت و امنیت غذایی شهروندان برنامه‌های مدون و خوبی در سطح شهرستان برنامه‌ریزی شده که با همکاری دستگاه‌های متولی بهداشت و درمان در طول سال اجرایی خواهد شد.

صادق شمشیری در این‌جلسه اظهار داشت: اولین جلسه شورای سلامت است که در سال ۱۴۰۳ برگزار می شود موضوعات جلسه به گونه ای است که اگر دقت کنیم در جلسات شورای سلامت بیشتر جنبه تکراری داشتند قبل از اینکه به جنبه ها اشاره کنیم لازم است که در خصوص عملکرد شبکه بهداشت و درمان در دولت سیزدهم به چند نکته اشاره کنیم.
شمشیری درباره عملکرد حوزه بهداشت و درمان شهرستان باشت در دولت سیزدهم تصریح کرد:در این سه سال در حوزه بهداشت و درمان تحول اساسی در حوزه عمرانی به وجود آمد یعنی بالغ بر اینکه در سال ۱۴۰۱ کلنگی زده نشد که در سال ۱۴۰۲ ساختمانش افتتاح نشده باشد لازم است به چند مورد اشاره کنم.
وی ادامه داد:افتتاح خانه بهداشت های چهارراه گشین،نازنگون،نارگ موسی و تل چگاه را داشتیم.
نسبت به پانسیون ها و اقامت‌گاه پزشک می توانیم پانسیون خانه بهداشت آبدهگاه اشاره کنیم اقامت گاه هایی که به عنوان بلوک Aو B در باشت افتتاح شد.

وی افزود:ساختمان اورژانس ۱۱۵ افتتاح شد
مجتمع پزشکان با ۱۵ واحد مجردی و متاهلی افتتاح شد که اینجا لازم است که همکاری با ما شود ۹۵ درصد مجتمع افتتاح شده و با همه امکانات است و اما مشکل انشعابات آب ،گاز و برق دارد و به گونه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی انجام دهد و دانشگاه هم می گوید کار اداره راه و شهرسازی است و چیزی معادل بر ۷۰۰ میلیون هزینه دارد ما اینجا از روسای محترم ادارات آب ،برق و گاز می خواهیم اگر مقدور هست همکاری با ما داشته باشد.
وی ادامه داد: چون لازم است یکی از ما پزشک های متخصص که در شهر وجود دارد مجبور شدیم خانه‌های استیجاری و کرایه‌ای در نظر بگیریم.
کمبود پزشک در حوزه پزشک عمومی و هم دندان پزشک و متخصص داشتیم،مراکز روستایی ما الان از لحاظ پزشک عمومی کامل هستند
حوزه درمان و بیمارستان نیز کامل هستند.
وی تصریح کرد:شهرستان‌ما قبلا یک دندان‌پزشک داشت الان سه تا دندان پزشک در بخش دولتی و دوتا هم در بخش خصوصی و پزشک‌های متخصص ما از ۴ تا به ۱۴ و ۱۵ پزشک رسیده است.کلینیک قبلا به صورت فقط صبح بودند الان عصر و به صورت پاره وقت هم فعالیت دارد.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم جای دارد از ریاست دانشگاه ،فرماندار و نماینده سابق تشکر کنیم که واقعا پیگیری هایی داشتند و در حوزه سلامت همکاری‌های لازم را داشتند.

وی بااشاره به موضوع آب شرب شهرستان خاطرنشان کرد: یک مشکلات اساسی که از قبل وجود داشته و با توجه به جلسات و کمیته‌هایی که حتی در بهداشت و درمان و اداره آب و فاضلاب استان گرفته شد اما توجه خاصی نشان داده نشد و از آنجایی که آب مایه حیات است و اکثر بیماری‌های گوارشی ما شاید ناشی از آب آلوده‌ای باشد که اگر به خوبی کنترل نشود مشکلات عدیده ای ایجاد می کند دقیقا گفتیم‌مشکل کلرزنی شهرستان است که اداره آب و فاضلاب شهرستان چند نامه زدیم و اقای دیلمی با توجه به توضیحاتی که دارند موارد اساسی را بیان می کنند وی ادامه داد:مورد بعد شکستگی های لوله ‌های آب است که ما در بوستان مدت ها می بینیم که لوله می شکند و تا بخواهد تعمیر شود زمان زیادی وقت می برد که این هم خود باعث آلودگی میکروبی آب می شود
رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان باشت تصریح کرد:چیز دیگری که زیاد مدنظر هست و تکراری است سگ های بلاصاحب است که در شهرستان زیاد دیده می شود و روز به روز تعداد آن ها زیاد می شود و اگر به گونه‌ای در فضای مجازی و صداو سیما نگاه کنیم مشکلات عدیده ای به وجود می آورد که این جز وظایف شهرداری است به‌گونه‌ای باید تعبیراتی در این خصوص دارند و اینکه باعث شده بیماری هاری را به وجود بیاورند و اگر کسی به این بیماری مبتلا شد ۸۰ تا ۹۰ درصد محکوم به مرگ‌می شود.
وی افزود:در اداره دامپزشکی ما هماهنگی لازم را داشتیم بیماری تب مالت است که در ۴ مکان اصلی در شهرستان را دچار آلودگی کرده و در این مورد اقداماتی انجام شده

وی عنوان کرد :موردی که در استان های مجاور خلیج فارس بوشهر مشکوک به تب دانگ شناسایی شده که توسط پشه ائدس انتقال می باید آمادگی لازم را انجام دادند و سم پاشی و طبق دستورالعمل انجام دادند با توجه به مجاورت شهرستان ما با این استان لازم شهرستان ما هم آمادگی لازم را داشته باشند

وی درباره زباله های جمع‌آوری شده در روستاها به گونه ای که اکثرا مردم شاکی از عدم جابه جایی زباله ها هستند تصریح کرد: این زباله ها باعث آلودگی است.
شمشیری با اشاره به بحث جوانی جمعیت عنوان کرد:جوانی جمعیت شهرستان باشت به سمت پیری می رود و اکثرا هم در شهرستان باب شده که به سمت یک فرزند روی آوردند .
وی تصریح کرد:من گفتم در حوزه جمعیت نمی توان همه چیز را به بهداشت و درمان ربط داد
بهداشت و درمان نزدیک به ۲۵ درصد این کار را انجام دهد ۷۵ درصد بقیه تعامل با بقیه ادارات است
وی خاطرنشان کرد: در حوزه شبکه بهداشت درمان کارهای خوبی انجام شد ما حتی به مادرانی که جز همکاران هستند و باردار شدند مرخصی یا دورکاری دادیم حتی در شهرستان کسانی که فرزند بیشتر از دو یا سه تا داشتند تشویق شدند ما از همه ادارات می خواهیم به همین منوال این تشویقی را برای همکاران خودشان در نظر بگیرند و ما این تشویقی را فقط برای مادران باردار قرار ندادیم یعنی همسران آن ها هم در این خصوص مرخصی دادیم.

بررسی عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در دولت سیزدهم در جلسه شورای سلامت و امنیت شهرستان.

در این سه سال تحول اساسی در حوزه عمرانی بهداشت و درمان شهرستان رخ داد

نادر گرامی فرماندار باشت در این جلسه اظهار داشت: جلسه امروز شورای سلامت شهرستان باشت با سه دستور کار انجام گرفت.
نادرگرامی موضوع اول را در حوزه آب و فاضلاب کلرزدایی و شکستگی به خصوص در سطح روستاها مطرح کرد و افزود: شکستگی های لوله هایی به خصوص مدنظر است که باعث آلودگی آب شرب و آشامیدنی می‌شود.
وی با توجه به شرایطی که شرکت آب و فاضلاب شهرستان از یک طرف مشکلاتی که در حوزه کلرزدایی و دستگاه‌هایی که جهت کلرزدایی داشتند عنوان کرد : مشکلات این شرکت زیاد است و از طرف دیگر بحث درآمدهای این شرکت که یک شرکت دولتی محسوب می شود مقرر شد اداراتی که نسبت به شرکت آب و فاضلاب بدهی دارند در این خصوص با روسای ادارات در شهرستان با معرفی آب و فاضلاب تشکیل شود و در صورتی که امکان تامین اعتبار از طریق شهرستان نباشد با مدیران دستگا‌ه‌ها در سطح  استان استفاده صحبت شود که بدهی ها به شرکت آب و فاضلاب حداقل در چندین مرحله پرداخت شود که آب و فاضلاب بتواند خدمات رسانی بهتری به شهروندان عزیز و روستاییان عزیز در حوزه آب با توجه به این که با تنش آبی در چندین حوزه مواجه هستیم داشته باشد.
وی با اشاره به بررسی مشکلات شهرداری از جمله دفن پسماند و کشتارگاه شهرداری تصریح کرد:
برای محل دفن پسماند شهرداری مقرر شد که شهرداری به صورت حداکثر یک ماه محل دفن پسماندی که الان فعلا موجود است با ایجاد تراش هایی که ایجاد می کند دفن اصولی پسماند را انجام دهد .

وی ادامه داد : زباله هایی که در مسیر احیانا توسط مردم در حاشیه جاده یا در فلکه خروجی شهر به طرف شهرستان چرام رها می شوند این ها را جمع آوری کنند و نسبت به شناسایی و معرفی افرادی که این موارد را رعایت نمی کنند به دستگاه قضایی اقدامی داشته باشند
فرماندار باشت عنوان کرد:یکی از مواردی که در جلسات شورای سلامت و کارگروه بازیافت و پسماند معرفی شده کشتارگاه شهر باشت است که از قدیم در محدوده شهر واقع شده است و با توجه به اینکه به زودی شاهد افتتاح مجتمع ادارات در این مجموعه ای که الان کشتارگاه شهرداری است می باشیم مقرر شد شهرداری ،دستگاه های محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان اقدام لازم را با توجه به اینکه تهدید بهداشت عمومی است نسبت به پلمپ این دستگاه از طریق مرجع قضایی اقدام کنند که شاهد تهدید بهداشت عمومی نباشیم .
وی افزود: شهرداری هم موظف است که زمینی چه در محدوده منابع ملی و چه زمین هایی که در اختیار دارد برابر با قانون بهداشت و سایر دستگاه های مرتبط از جمله آب منطقه ای و دستگاه های منابع طبیعی نسبت به احداث کشتارگاه اقدام کند تا تعیین تکلیف شدن این موضوع نهایتا کشتارگاه ها باید زیر نظر اداره دامپزشکی برابر با روال گذشته در نزدیک ترین شهرستان که شهرستان گچساران است از طریق شهرداری گچساران هماهنگ شود و این اقدام انجام گیرد.

گرامی با توجه به بحث سگ های ولگرد که در سطح استان شایع است خاطرنشان کرد: چندین بار در جلسات این موضوع مطرح شده ولی اقدام خاصی از طرف ادارای ذی ربط از جمله شهرداری،محیط زیست و دامپزشکی انجام نشده و حداکثر تا پایان تیرماه شهرداری ،محیط زیست و دامپزشکی باید یک نشست مشترکی داشته باشند برابر با دستورالعمل جمع آوری سگ های ولگرد نسبت به نگهداری یا عقیم سازی آن ها اقدام کنند هرکسی هم برابر با شرح وظایف مندرجی برابر در دستور المعل دارند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید