یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 65133 |
تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

با حضور آحاد مردم باشت و سخنرانی دبیرجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد: اربعین شهدای خدمت و بزرگداشت شهدای هفتم تیر در باشت به مناسبت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و نیز گرامیداشت شهدای هفتم تیر ۱۳۶۰ شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ یار صدیق امام خمینی (ره) وشهید شاخص شهرستان […]

با حضور آحاد مردم باشت و سخنرانی دبیرجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد:

اربعین شهدای خدمت و بزرگداشت شهدای هفتم تیر در باشت

به مناسبت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و نیز گرامیداشت شهدای هفتم تیر ۱۳۶۰ شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ یار صدیق امام خمینی (ره) وشهید شاخص شهرستان مراسمی در باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت، مراسم چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان و بزرگداشت شهدای هفتم تیر وشهید شاخص شهرستان در مصلی نماز جمعه شهر باشت با حضور ستار هدایتخواه برگزار شد.
ستار هدایتخواه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در این مراسم پس از درود فرستادن به روح پاکان و شهدای اسلام ، خدمت ،۷ تیر و پدخندق اظهار داشت:این محفل از یک طرف به مناسبت اربعین شهادت خادم خستگی ناپذیر و مجاهد و دلسوز و مردمی ملت شهید دکتر رئیسی و همراهانشان هست و همینطور چهل و سومین سالگرد شهادت شهید بهشتی و یارانشان و سی و ششمین سالگرد شهدای پدخندق است.
ستار هدایت خواه با اشاره به اینکه اولین چهلم شهدای خدمت است و بیشتر در این مورد صحبت خواهد کرد عنوان کرد: نکته اول که مربوط به همه شهدا و یاد شهدا است برادران و خواهران اگر ما برای شهدایمان مجلس یادبود و یادواره برگزار می کنیم نه از بابت این است که شهدای ما نیاز به برگزاری چنین محافل و مجالسی دارند ما برای مردگان و درگذشتگان خودمان اگر مجلس برپا می کنیم به خاطر نیازی است که آن‌ها دارند می گوییم

دستشان از دنیا کوتاه شده انتظار دارند ما که در این دنیا ماندیم جمع شویم و برای آن‌ها فاتحه بخوانیم،طلب رحمت و مغفرت کنیم تا آن ها در آن عالم بهره مند شوند اما شهدا اینگونه نیستند شهدا بر اساس آیاتی که قاری عزیز تلاوت کردند زنده اند نه مُرده‌اند حیات حقیقی دارند من و شما حیات حقیقی نداریم یک حیات عاریتی است.
وی ادامه داد:حیات دارد یعنی اثر دارد، شهدا اثر دارند و آثارشان دد زندگی مادی و معنوی ما برای خیلی‌ها مشهود و مانوس است. وی تصریح کرد: شهدا در عالی ترین‌مقامی که شما تصور کنید، مستقرند و نزد پروردگارشان هستند.بالاترین مقامی که می شود تصور کرد مقام عند ربی،نزد پروردگار رسیدن و به مقام قرب الهی رسیدن است تازه آنجا که می رسند رزق می برند.طبق روایت ما شهدا از رزق ها و روزی‌هایی بهره می برند که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و بر فکر و خیال هیچ انسانی خطور نکرده است پس آن ها نیاز ندارند ما نیاز داریم اگر برای آن‌ها محفل و مجلس برگزار می کنیم از باب نیازی است که ما به آن‌ها داریم.
هدایت خواه عنوان کرد:ای شهیدانی که در اوج حیات و زندگی هستید و در بالاترین مقام در نزد پروردگار مستقرید به ما واماندگان در این دامگه دنیا نظری کنید نگاهی کنید دست ما را هم بگیرید و از این گرفتاری‌ها در این دامگه دنیا در این دام نفس در دام‌های نامرئی شیطان نجات دهید.اولین خواسته ما این است که به ما نگاهی کنید

وی خاطرنشان کرد:شهدا بشارت به کسانی می دهند که اینجا مانده‌اند می گویند شما هم این مسیر را بیایید و در این مسیر حرکت کنید.
سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان تصریح کرد:از آن‌ها که اسوه‌های بشریت هستند و آن ها کسانی هستند به تعبیر حاج قاسم قبل از اینکه شهید شوند شهید بودند یعنی ویژگی های یک انسانی که لایق شهادت بوده است کسب کرده است از آن‌ها درس بگیریم
راه و اندیشه و آرمان های آن ها را بشناسیم و با آن ها پیمان ببندیم که در این مسیر حرکت کنیم و این راه را ادامه دهیم.
وی تصریح کرد:در چهلم شهادت سید شهیدان خدمت آیت الله رئیسی که مقارن با سالگرد شهادت استاد وی شده است شهید رئیسی از دست پروردگان شهید بهشتی بوده یکی از برکات وجودی شهید بهشتی ،شهید رئیسی بوده است اینکه می گوییم شهید زنده است چنین مواردی است که چنین انسان‌هایی را تربیت می کند.
وی عنوان کرد: بنابه تعبیراتی که مقام معظم رهبری ، در مورد شهید رئیسی داشتند عالم،مجاهد،خستگی‌ناپذیر،مخلص ،دلسوز و خیرخواه مردم،کسی که شب و روز نمی‌شناخت،پرتلاش بود،جزءبهترین عناصر در زیر آسمان بود

وی خاطرنشان کرد:با اشاره به حرف‌هایی که مقام معظم رهبری می‌زنند مثل حرف های من نیست که از روی احساس حرف بزنم نایب امام زمان،ولی خدا با دقت واژه های خود را انتخاب می کند این تعبیراتی که در مورد شهید آیت‌الله رئیسی داشته از روی احساس نبوده و از روی شناخت بوده این تعبیرات به ما خط و ربط می دهد که این انسان با این ویژگی ها می تواند الگو و اسوه برای شما باشد.

وی با اشاره به بزرگ ترین عید مسلمانان که عید غدیرخم است تصریح کرد:عیدغدیر خم را بزرگ‌ترین عید اسلامی می نامند زیرا بزرگ‌ترین نعمت که برای بشریت قابل تصور است در این روز به بشریت ارزانی داده شد.بزرگ ترین نعمت،نعمت ولایت است.
وی ادامه داد: من نمی گویم خود خدا بعد از اینکه در روز عیدغدیر،پیامبر، علی را به عنوان ولی معرفی کرد و فرمود هرکس که من مولای اویم علی مولای اوست فرشته وحی از جانب خداوند نازل شد و این آیه را نازل رساند که امروز دینتون کامل شد یعنی دین بدون ولایت ناقص است .

افروزند و شعار رهبر ما را می دهند.
وی ادامه داد:ببینید چگونه الان جوانان اروپایی و آمریکایی به زبان فارسی شما مرگ بر اسرائیل می گویند نتیجه این حرکت رئیس جمهور،وزیر خارجه ای که وزیر خارجه مقاومت بود نه وزیر خارجه‌ای که اهل دیپلماسی التماس و رعب بود .
وی با یادآوری عملیات وعده صادق یادآوری کرد:دیدید چندصد موشک به رژیم اشغالگر قدس زدیم نتوانستند عکس العمل نشان دهند .
هدایت خواه گفت:این ها را مورد توجه قرار دهید ما توی شرایطی هستیم که نیاز داریم مثل رئیسی انتخاب شود تا این حرکت شتابناکی که به سمت قله داریم و انشاالله این صف آرایی جهانی که دارد برای ظهور آماده می شود و این شهیدانمان در رکاب امام زمان دوباره خواهند آمد انشاالله به زودی زود تحقق پیدا کند.

وی تاکید کرد:ما رئیس جمهور عصر ظهور می خواهیم ما رئیس جمهور زمینه ساز عصر ظهور می خواهیم ما رئیس جمهوری که نگاهش نگاه تمدنی است می خواهیم.
وی عنوان کرد:کسی که نگاهش به سمت بیگانست و اخم و تخم بیگانه در رفتارها و موضع‌گیری‌هاش موثره این به درد ما نمی خ

وی ادامه داد:کم می خوابید که این به معنویتش برمیگردد.مردمی و خاکی بود.
وی خاطرنشان کرد:رئیس جمهور قبلی چون روی تشک معمولی نمی توانست بخوابد و در کلان شهر مشهد تشک گیرش نمی آمد با هواپیما از تهران برای وی تشک می بردند.
وی افرود:رئیسی در گرمای سیستان و بلوچستان و گرد و غبار با مردم محروم دیدار می کرد رئیس جمهور قبلی وقتی در سفرهای استانی آن جایگاهی که برایش درست می کردند می گفتند باید اینقدر از این کولرهای گازی قرار دهید که دمای اینجا ۱۷ درجه باشد اگر بیشتر از ۱۷ درجه باشد اقای رئیس جمهور نمی تواند تحمل کند!
وی در ادامه ویژگی های شهید رئیسی عنوان کرد:رئیس جمهوری بود که به تعبیر مقام معظم رهبری در مرزبندی با دشمن صراحت داشت در مقابل دشمن صریح و شجاع بود به لبخند دشمن دل خوش نمی‌کرد و با لالایی دشمن خوابش نمی برد.
وی تصریح کرد:در ۲ سفری که در سازمان ملل متحد حضور پیدا کردند در این دو سفر ۲تا از نمادهای انقلاب اسلامی را برای اولین بار بر سر دست گرفتند در یکی از آن ها عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان نماد مبارزه با تروریست و استکبار نماد مقاومت را بر سر دست بلند کرد.

وی افزود:در سفر دوم قرآن این کلام الهی و مبنای انقلاب اسلامی را ،تنها رئیس جمهوری که قرآن را بر سر دست می گیرد و از قرآن دفاع می کند و اعلام می کند که این قرآن قابل سوختن نیست و زنده است.
وی با اشاره به اینکه من و شما باید مثل شهید رئیسی و همراهانشان و شهدای عزیزی که امروز سالگردشان است شهدای پدخندق و همه شهدا به این مقام و جایگاه برسیم چه باید کنیم باید شهیدانه زندگی کنیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم خاطرنشان کرد:ما فردا یک آزمون بسیار مهم داریم یکی از جاهایی که به شهیدان و شهید رئیسی ادای دین کنیم فردی را انتخاب کنیم که مثل رئیسی ولایت مدار و مطیع ولی باشد و خود را در جایگاه هم عرض ولی نداند سوابق افراد نشان می دهد.
وی در ادامه شرایط فرد اصلح برای ریاست جمهوری تصریح کرد:فردی که مثل شهید رئیسی مردمی،دلسوز و متواضع باشد ساده زیست باشد .مثل شهید رئیسی در مقابل دشمن موضع صریح داشته باشد .

وی تاکید کرد:چه بخواهیم و چه نخواهیم در این انتخابات یک صف آرایی وجود دارد اولاً دشمن ما تلاش میکند این انتخابات کم رونق باشد و تا آنجایی که بتواند تلاش می کند پس ما باید در مقابل دشمن تلاش کنیم که مردم حضور حداکثری داشته باشند و اگر کسی برای آمدن پای صندوق تردید دارد بگوییم که این را دشمن می خواهد.
وی خاطرنشان کرد:دشمن دوست دارد فردی در این انتخابات ،انتخاب شود که بیشتر با آن‌ها کنار بیاید که بیشتر در خدمت آن ها باشد این روشن است و شما می توانید بفهمید رسانه‌های بیگانه از کدام یکی از کاندیدا خوششان می آید و کدام را به مردم القا می کنند
وی ادامه داد:مسئله مسئله ساده ای نیست با یک برگ رای یا بهشتی می‌شویم یا جهنمی ،آن‌هایی که به رئیسی رای داده‌اند به بهشت انشاالله می روند چون رئیسی شفیع آنان می شود .

وی ادامه داد:وقتی آمدند تولیت آستان امام رضا را به عهده گرفتند مهمان سرای امام رضا روزی ۲۷۰۰ پرس غذا میداد ایشان گفتند این را صرف پخت غذا کنید و به زائرین دهید شد ۲۷۰۰۰ پرس غذا در روز
وی با اشاره به طرح خادم یاری رضوی اذعان داشت:شهید رئیسی در زمان تولویت آستان قدس فرمود خادم امام رضا کسی نیست که فقط در حرم امام رضا باشد و اینجا خدمت کند هر کس در گوشه ای از این کشور و عالم بخواهد به شیعیان امام رضا خدمت کند خادم امام رضا است طرح خادم یاری رضوی را اجرا کردند.
وی عنوان کرد:برای اولین بار از برکات موقوفات مادی امام رضا تمام ملت ایران به واسطه نگاهی که شهید آیت‌الله رئیسی داشتند بهره بردند و می دانید این روزها با طرح خادم یاری رضوی تا دورترین نقاط خدمت رسانی می شود.
وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی خادم بود و در مسیر خدمت به شهادت رسید تصریح کرد:در سه سال دوران ریاست جمهوری به اندازه بیش از ۸ سال آقای احمدی‌نژاد سفر استانی داشت.
به اندازه بیش ۸ سال بعضی ها سفر خارجی داشت.
وی ادامه داد:حضور در عرصه ها و سازمان های بین المللی مثل بریکس،شانگهای و موارد
دیگر و حتی با همسایگانی که بعضی‌ها قهر کرده بودند

کرد:دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی ۱۰۰۰ روز بود و در این مدت ۸۰۰۰ بنگاه و واحد صنعتی که تعطیل یا نیمه تعطیل فعال کردند.
وی تصریح کرد:مجاهد به معنای واقعی بود روحیه جهادی داشت جهاد یعنی کسی که تمام توانش را در مسیری مقابل دشمن و برای خدا هزینه می کند و شهید رئیسی به معنای واقعی مجاهد بود و روحیه جهادی داشت.
هدایت خواه عنوان کرد:وقتی ما رای به کسی می دهیم که شایسته است و در چنین جایگاهی است امید به شفاعتش داریم.یک کسی هم به کسی رای میده جهنمی میشود بعضی‌ها هم خودشان گفتند به کسی رای میدهیم که با وی جهنم برویم.
وی مجددا تاکید کرد:مسئله ساده ای نیست انتخابات را دست کم نگیرید اصل حضور و انتخاب صحیح است
وی عنوان کرد؛الان جبهه شیطان کجا قرار گرفته چه مسیری را می پسندد بر خلاف خواست شیطان عمل کنیداگر دقت کنید روشن است و نیاز به تحلیل آنچنانی ندارد.

هدایت خواه تصریح کرد:حضور شما در این مجلس نشان میدهد که شما اهل بصیرت هستید و اهل بصیرت کسی است که در هر موقعیت زمانی وظیفه خودش را به درستی بشناسد و به موقع در آن میدانی که وظیفه اش است حضور پیدا کند و وظیفه اش را انجام دهد این میشود بصیرت.
وی با اشاره به تاریخ افزودامام حسین طبق تاریخ الان در مسیر رفتن به سمت کوفه است روزی هم که از مکه حرکت کرد حاجیان می خواستند عمل حج را انجام دهند حج عبادت بزرگی است ولی وظیفه آن ها این بود که حج انجام دهند یا در رکاب ولی خود باشند ولی کسی که حج می رود در شرایطی که امام جای دیگری است و حضور در رکاب امام است شما دور خانه خدا طواف کنید یا شراب بخورید یکی است باید توی میدان حق و جبهه یاری حق باشید.
وی عنوان کرد:در این فرصت باقی مانده تا شروع انتخابات لحظه‌ای را نباید از دست بدهید از تمام لحظات استفاده کنیم آوردن پای صندوق و انتخاب رئیس جمهوری که انشاالله بازوی قوی ولی ما باشد .
هدایت خواه با اشاره به این سه سال ریاست جمهوری شهید رئیسی خاطرنشان کرد:خواهران و برادران سه سال رهبر ما یک رئیس جمهور مطیع،گوش به فرمان ،ولایت مدار داشت ببینید چه قله‌هایی را ما فتح کردیم ببینید الان صف آرایی جریان حق و باطل زمانه چگونه است ببینید چگونه جوانان و دانشجویان اروپایی و آمریکایی عکس رهبر ما را در دانشگاه‌های آمریکا برمی

وی با ذکر این نکته که ولایت روح و حقیقت دین افزود:به جز خدا اولیاءالله هم همین را گفتند. در حضور امام رضا بحث شد که نعمتی که در قیامت خداوند از آن سوال می کند چیست؟ امام فرمود :خدا کریم تر از آن است که از آب و هوا و غذا سوال کند خداوند از نعمتی سوال می کند که اگر آن نعمت نباشد هیچ نعمت دیگری ارزش ندارد و آن ولایت است.
وی یادآوری کرد :ولایت بالاترین نعمت است و باید شکر کنیم.
هدایت خواه با اشاره به وصیت نامه شهید سلیمانی عنوان کرد:شکر کنید مردم که در میان مردم عالم مسلمانید و در میان مسلمانان شیعه علی بن ابی‌طالب هستید و در میان شیعیان علی بی ابی طالب در ایران زندگی می کنید و در میان ایرانیان در عصر ولایت و عصر انقلاب اسلامی که ولی خدا امام (ره) و بعد از آن جانشین بر حقش امام خامنه ای پرچمدار ولایت در زندگی ماست.
وی تاکید کرد؛اگر بالاترین نعمت همین است پرارزش ترین ویژگی یک انسان ولایتمداری است

وی یادآوری کرد:در سایه ولایت مداری انسان رشد می کند و به کمال می رسد قرآن می گوید کسانی که تَن به ولایت می دهند از ظلمت‌ها ،تاریکی‌ها به سوی نور پاکی،اخلاص و معنویت خارج می شوند.
سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان با اشاره به شهید رئیسی خاطرنشان کرد:مهم‌ترین ویژگی شهید رئیسی و بهشتی ولایت‌مداری و گوش به فرمان ولی بودن است.هر کسی بخواهد درست حرکت کند باید خودش را مطیع ولی زمان قرار دهد.
وی عنوان کرد:بعضی‌ها با ادعای ولایت مداری آمدند و بعدش فکر کردند خودشان کسی هستند و برای خودشان جایگاهی قائل شدند و جایگاهی کنار رهبری برای خود قائل شدند نخیر در نظام ولایی همه افراد نسبت به ولایت یک رتبه دارند همه باید مطیع و گوش به فرمان ولی باشند شهید رئیسی بود.
وی افزود: شهید رجایی نیز همینگونه بود و خود را مقلد امام می دانست اما بعضی افراد دیگر خود را مقابل ولی کس دیگه‌ای می دانستند و به همین خاطر عرض میکنم یکی از ویژگی‌ها برای انتخاب رئیس جمهور ولایت مداری به معنای واقعی نه شعاری است.

وی مجدداً تاکید کرد:یکی از مهم ترین ویژگی‌های رئیس جمهور این است که گوش به فرمان ولی باشد مطیع ولی باشد فرامین و سیاست‌های ولی را اطاعت کند.
هدایت خواه تصریح کرد:ویژگی دیگری که شهید رئیسی داشت و مقام معظم رهبری اشاره کردند اخلاص ایشان بود یعنی انگیزه‌های مادی و دنیوی نداشت دنبال عنوان نبود هدفش خدمت به نظام ،انقلاب ،محرومین بود و به همین جهت دنبال مال و منال نبود.
کسی که سال‌هاست در مناصب مهم دولتی ایفای مسئولیت می کرد به زندگی خانواده‌اش نگاه کنید خالصانه زندگی می کرد.
وی با اشاره به زمانی که شهید رئیسی تولیت آستان قدس رضوی را داشتند عنوان کرد: شما می دانید طبق قانونی که شرعاً نوشته شده و مربوط به موازین و مقررات شرعی است یک درصد موقوفاتی امام رضایی مال تولیت است آیت‌الله رئیسی در سه سالی که تولیت آستان قدس رضوی بودند از این یک درصد یک ریال استفاده نکردند و گفتند خرج مردم کنید.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید