پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 7224 |
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ | ارسال توسط :
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، حمید نادریان روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: با دستگیری این فرد و بررسی محل اختفا، تعداد ١١٨ فقره کارت بانکی به همراه اطلاعات بانکی متعلق به افراد مختلف و سایر اقلام مجرمانه در این مرحله از سردسته این گروه کشف شد. وی افزود: شناسایی گروه متهم کلاهبرداری بانکی در فضای مجازی در […]

به گزارش ایرنا، حمید نادریان روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: با دستگیری این فرد و بررسی محل اختفا، تعداد ١١٨ فقره کارت بانکی به همراه اطلاعات بانکی متعلق به افراد مختلف و سایر اقلام مجرمانه در این مرحله از سردسته این گروه کشف شد.

وی افزود: شناسایی گروه متهم کلاهبرداری بانکی در فضای مجازی در استان در دستور کار دستگاه قضایی و پلیس قرار گرفت.

نادریان تصریح کرد: با رصد پلیس تخصصی فتای استان، گروه متهم کلاهبرداری بانکی و پولشویی فعال در مرکز استان، شناسایی و با صدور دستور قضایی و تلاش مامورین انتظامی، فرد اصلی سرشاخه گروه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

معاون فضای مجازی و رسانه دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: متهم در بدو دستگیری به ارتکاب افعال مجرمانه منتهی به کلاهبرداری، اقرار و در خصوص برخی جزئیات اقدامات خود نیز مواردی را بیان داشته و تعدادی از همدستان خود را نیز معرفی کرده است.

وی ابراز داشت: دادسرای مرکز استان با همکاری پرسنل خدوم و متخصص پلیس فتای استان، با صدور دستورات قضایی، در اقدامی ضربتی ضمن رصد و شناسایی فنی، گروه مجرمین فعال کلاهبرداری و پولشویی را دستگیر کردند.

 معاون فضای مجازی و رسانه دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: متهم ردیف دوم نیز در مخفیگاه خود در حوزه قضایی شهرستان لنده دستگیر شد.

وی عنوان کرد: از این متهم تعداد ١٠ فقره کارت بانکی و سامانه های رایانه ای متعدد برای کارهای مجرمانه کشف شد.

وی بیان کرد: سایر همدستان متهم اصلی در این گروه نیز شناسایی شده و با تحت رصد قراردادن محل اختفا، آنان نیز دستگیر و تعقیب قضایی قرار می گیرند.

نادریان درباره اعمال مجرمانه این گروه و نحوه فعالیت های غیر قانونی آنان، گفت: این گروه با استفاده از طمع صاحبان کارت ها، با پرداخت مبالغی، کارت های آنان را با رمز بانکی، از آنها خریداری و سپس در کانال فضای مجازی باند کشوری خود، مشخصات این کارت ها را عرضه و مبالغ کلاهبرداری را از طرق مختلف، به این کارت ها منتقل و سپس اقدام به انتقالات مکرر این وجوه برای پولشویی می کردند.

وی ضمن هشدار به همشهریان، تاکید کرد:  با هوشیاری از گرفتار شدن در دام چنین افرادی خودداری کنند و در صورت مشاهده و یا اطلاع ازچنین اقداماتی سریعاً موضوع را به مراجع قضایی یا انتظامی اطلاع دهند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید