دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
کد خبر: 66072 |
تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

امام جمعه باشت با بیان اینکه جهان خلقت طفیل وجود پیامبر اکرم(ص)  است، گفت: خداوند عالم را به طفیل پیامبر(ص) خلق کرده و در جهان هستی مهم‌تر از آن حضرت وجود ندارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت، حجت الاسلام امید گنجه‌ای امام جمعه باشت شامگاه یکشنبه در مراسم دهه آخر صفر در حسینیه ثارالله گچساران با تسلیت […]

امام جمعه باشت با بیان اینکه جهان خلقت طفیل وجود پیامبر اکرم(ص)  است، گفت: خداوند عالم را به طفیل پیامبر(ص) خلق کرده و در جهان هستی مهم‌تر از آن حضرت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت، حجت الاسلام امید گنجه‌ای امام جمعه باشت شامگاه یکشنبه در مراسم دهه آخر صفر در حسینیه ثارالله گچساران با تسلیت سالگرد شهادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: برترین پیامبر در میان انبیا الهی، وجود مبارک خاتم انبیا، حضرت محمد مصطفی(ص) است.

وی با بیان اینکه جهان خلقت طفیل وجود پیامبر اکرم(ص) است، یادآور شد: خداوند عالم را به طفیل پیامبر(ص) خلق کرده و در جهان هستی مهم‌تر از آن حضرت وجود ندارد.

امام جمعه باشت، با بیان اینکه خداوند به پیامبر گرامی(ص) اسلام چهار لطف فرموده است، ابراز کرد: قرآن عظیم، خلق عظیم، فضل عظیم و ملک عظیم چهار موهبت خداوند به پیامبر اسلام(ص) است.

حجت‌الاسلام گنجه‌ای، با اشاره به اهمیت تحلیل شخصیت و کرامات رسول اکرم (صلی‌الله علیه وآله) و ائمه اطهار علیهم‌السلام،گفت: الگوپذیری، اطاعت‌پذیری و عشق‌ورزی از سرچشمه زلال خاندان عصمت و طهارت، از ویژگی‌های بارز رهروان و شیعیان واقعی است.

وی افزود: موفقیت در زندگی بستگی به میزان بهره‌گیری از الگوی مناسب دارد و تلاش بدون سرمشق درست، پیامد نادرستی دارد؛ پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه وآله) عالی‌ترین سرمشق اخلاقی برای دنیای بشریت است، چراکه الگو بودن ایشان از سوی خداوند مورد تأیید قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام گنجه‌ای بیان کرد: بهترین سبک زندگی مسلمان واقعی، شیوه‌ای متأثر از زندگی پیامبر و خاندان بزرگوارشان است و امت اسلام وظیفه‌دارند از سیره و خصلت‌های فردی و اجتماعی آن حضرت پیروی نموده، و آن پیامبر رحمت و صاحب خلق عظیم را اسوه خود قرار دهند.

امام‌جمعه شهرستان باشت در بخش دیگری از سخنانش بر این نکته تأکید کرد: باید دوران زندگی و تاریخ سیاسی اهل‌بیت علیهم‌السلام را باهم بررسی کرد، مقام معظم رهبری تعبیری به اسم انسان ۲۵۰ ساله دارند یعنی باید تمام دوران زندگی معصومین علیهم‌السلام را مرور و تحلیل کرد.

وی ادامه داد: بنابراین راهبرد و استراتژی که پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه وآله) در طول دوران زندگی‌شان داشتند، عین همان راهبرد را دیگر ائمه اطهار علیهم‌السلام دارند لذا اگر انسان از قرآن دور شد اهل‌بیت علیهم‌السلام را نمی‌فهمد و اگر از اهل‌بیت علیهم‌السلام هم دور شد به‌تبع قرآن را هم نمی‌فهمد.

حجت‌الاسلام گنجه‌ای تصریح کرد: تمام هدف پیامبر اکرم (ص) این بوده که دین مبین اسلام را به مردم عالم عرضه بدارند اما تنها بخشی از این رسالت انجام گرفت درحالی‌که پایان این رسالت وقتی است که انسان ۲۵۰ ساله مأموریتش تمام شود، پس باید برای امر ظهور زمینه‌سازی کرد. اینکه شهید سلیمانی فرمودند که قضیه فلسطین فقط به دست شیعه حل خواهد کرد به این معنی است تنها مکتبی که می‌تواند مسئله فلسطین را حل کند همان مکتبی است که ادامه‌دهنده اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه وآله) باشد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید