شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 60424 |
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

درخواست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان باشت؛ برای کاشت یک میلیارد درخت نیازمند مشارکت مردمی هستیم رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در باشت از ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود، هر سال ۱۰۰ هزار اصله نهال باید برای شهرستان باشت تولید می شود، که […]

درخواست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان باشت؛ برای کاشت یک میلیارد درخت نیازمند مشارکت مردمی هستیم

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در باشت از ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود، هر سال ۱۰۰ هزار اصله نهال باید برای شهرستان باشت تولید می شود، که نیاز به استفاده از ظرفیت مردمی داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت ، آیین کاشت نهال کاری صبح امروز در منطقه نسه بوستان با حضور بخشدار بوستان ، جانشین ناحیه مقاومت بسیج به همت منابع طبیعی با همکاری بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج و گروهای جهادی ، کارکنان محیط زیست ، جهادکشاورزی ، دامپزشکی، امور عشایر و اعضای طبیعت دوستان و کوهنوردان شهرستان باشت وجمعی از مردم ومسوولان برگزار و اجرای شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، تاکید کرد: این طرح با دستور ریاست جمهور اجرا شده است، و در کشور و استان ، شهرستان هر هفته جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود.

عبدی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح تمام ادارات و وزارتخانه‌ها پای کار آمدند، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این خدمات را ارائه دهیم، مباحثی از قبیل کنوانسیون تغییر اقلیم، مقابله با بیابان‌زدایی و ایجاد هوای پاک موجب شد در راستای افزایش سرانه فضای سبز کشور تلاش شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت اعلام کرد: در حوزه بخش بوستان یک نهالستان خصوصی فعالیت میکند که سطح مفید آن ۱ هکتار به صورت همیار طبیعت در حال فعالیت هست.

وی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۲ ، تعداد ۳۰ هزار
اصله نهال تولید شد که تعداد ۱۸
هزار اصله نهال بصورت رایگان بین مردم توزیع کردیم،
عبدی یادآور شد: در طرح کاشت یک میلیارد درخت برای چهار سال است و هر سال ۱۱۲ هزارو ۵۰۰ اصله نهال درشهرستان باشت کاشت می شود؛ ما تا کنون تعداد ۱۲ هزار اصله نهال از شهرستان های همجوار وارد شهرستان کردیم .
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت همچنین افزود: برای سال ۱۴۰۲ باتوجه به تولید بالقوه و بالفعل قرار است ۳۰ هزار اصله نهال تولید کنیم بخشی در قالب مشارکتی است، بابت تولید هیچ مبلغی پرداخت نمی‌شود
وی خاطرنشان کرد:در سال ۱۴۰۲ طی قرارداد پیمانکاری ۵۰ هکتار جنگل کاری در منطقه شلالدان انجام گرفته است .

سعید صالحی بخشدار بوستان اجرای طرح مردمی کاشت درخت را یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی ذکر کرد و گفت: اقدامات خوبی در حوزه جنگل کاری شهرستان انجام شده ولی با توجه به گستردگی توجه بیشتر به تخصیص اعتبار برای توسعه جنگل کاری در شهرستان و جلوگیری بیابان زایی از ضروریات می باشد که امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت مردم در این طرح شاهد تحول خوبی در توسعه درختکاری باشیم.

وی افزود: امیدواریم که بعد از انتقال نهال به عرصه در بحث آبیاری، نگهداری و حفاظت و استقرار آن که بحث اصلی است که قطعا این کار نظارت می شود.

صالحی در پایان گفت: ما باید طبیعتی که متعلق به ما تنها نیست و به نسل های آینده تعلق دارد احیا کنیم.

سرگرد پاسدار سید عبدالوهاب عبدی پور جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت نیز با تقدیر از مدیر و مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که مورد تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است، اعلام داشت ما بسیجیان خادم مردم کشور اسلامی و عزیزمان و گوش به فرمان رهبر فرزانه خود هستیم و با توجه به دستور ایشان در انجام این طرح با تمام توان پای کار خواهیم بود. ایشان همچنین بر هم‌افزایی و همکاری بین همه دستگاه‌های اجرایی جهت مطالبه‌گری و پیگیری آن‌ها در کاشت و نگه‌داری درختان تأکید کرد.

به گزارش فارس شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

انتهای پیام/

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای باشت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید